Zobrazit minimální záznam

Multiple Sclerosis: Corticoid and Biological Therapy, Importance of Pedagogy in Rehabilitation
dc.contributor.advisorEhler, Edvard
dc.creatorRosová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-31T20:07:06Z
dc.date.available2017-05-31T20:07:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73931
dc.description.abstractTématem předkládané diplomové práce je neurodegenerativní autoimunitní onemocnění, roztroušená skleróza mozkomíšní. Přestože tato závažná nemoc je v posledních desítkách let předmětem intenzivního výzkumu a je k dispozici nepřeberné množství literatury, nebyly zatím zcela poznány příčiny nemoci a nemáme ani takovou účinnou léčbu, která by vedla ke konečnému uzdravení pacientů. Předmět svého zájmu jsem zúžila na dva hlavní okruhy: prvním je popis a především srovnání postupů v rámci farmakoterapie s důrazem na její efekt pro pacienta, druhým pak pohled na jinou významnou, ale přesto ne vždy doceňovanou složku terapie, a sice fyzioterapii či rehabilitaci; zde se soustředím na studium procesů a aktivit z pedagogického hlediska.cs_CZ
dc.description.abstractThe submitted thesis deals with the theme of a neurodegenerative autoimmune disease, the sclerosis multiplex. Although this serious disease has become an object of intensive research in recent decades and there is an inexhaustible quantity of literature available, we haven't yet fully identified the causes of this disease as well as we haven't found such kind of effective treatment that would lead to the permanent recovery of patients. I focused my interest on two main spheres: first, the description and comparison of practices in terms of pharmacotherapy giving priority to its benefits to patients, second, the view of another important but not always appreciated part of therapy, physiotherapy or rehabilitation; the main point is studying of processes and actions from the pedagogical point of view.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectroztroušená sklerózacs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectatakacs_CZ
dc.subjectrelaps - remitentní formacs_CZ
dc.subjectprogresivní formacs_CZ
dc.subjectfarmakoterapiecs_CZ
dc.subjectkortikoidycs_CZ
dc.subjectbiologická léčbacs_CZ
dc.subjectrehabilitacecs_CZ
dc.subjectpedagogikacs_CZ
dc.subjectmultiple sclerosisen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectattacken_US
dc.subjectrelapsing - remitting subtypeen_US
dc.subjectprogressive subtypeen_US
dc.subjectpharmacotherapyen_US
dc.subjectcorticoidsen_US
dc.subjectbiological therapyen_US
dc.subjectphysiotherapyen_US
dc.subjectrehabilitationen_US
dc.subjectpedagogyen_US
dc.titleRoztroušená skleróza: kortikoidní a biologická léčba, význam pedagogiky v rehabilitacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-14
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId165169
dc.title.translatedMultiple Sclerosis: Corticoid and Biological Therapy, Importance of Pedagogy in Rehabilitationen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
dc.identifier.aleph002103819
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem předkládané diplomové práce je neurodegenerativní autoimunitní onemocnění, roztroušená skleróza mozkomíšní. Přestože tato závažná nemoc je v posledních desítkách let předmětem intenzivního výzkumu a je k dispozici nepřeberné množství literatury, nebyly zatím zcela poznány příčiny nemoci a nemáme ani takovou účinnou léčbu, která by vedla ke konečnému uzdravení pacientů. Předmět svého zájmu jsem zúžila na dva hlavní okruhy: prvním je popis a především srovnání postupů v rámci farmakoterapie s důrazem na její efekt pro pacienta, druhým pak pohled na jinou významnou, ale přesto ne vždy doceňovanou složku terapie, a sice fyzioterapii či rehabilitaci; zde se soustředím na studium procesů a aktivit z pedagogického hlediska.cs_CZ
uk.abstract.enThe submitted thesis deals with the theme of a neurodegenerative autoimmune disease, the sclerosis multiplex. Although this serious disease has become an object of intensive research in recent decades and there is an inexhaustible quantity of literature available, we haven't yet fully identified the causes of this disease as well as we haven't found such kind of effective treatment that would lead to the permanent recovery of patients. I focused my interest on two main spheres: first, the description and comparison of practices in terms of pharmacotherapy giving priority to its benefits to patients, second, the view of another important but not always appreciated part of therapy, physiotherapy or rehabilitation; the main point is studying of processes and actions from the pedagogical point of view.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021038190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV