Show simple item record

Teaching of Multicultural education on the primary and grammar school
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorSkuhrovcová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-31T19:51:35Z
dc.date.available2017-05-31T19:51:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73861
dc.description.abstractAnotace: V předložené práci se věnuji výuce průřezového tématu multikulturní výchova na českých základních školách a gymnáziích. Práce se sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje otázce multikulturality, definici průřezového tématu multikulturní výchova, a jeho zařazení v rámci rámcového vzdělávacího programu. Dále odborné přípravě učitelů na výuku daného tématu a etnickému smýšlení učitelů a žáků. Také podává výčet organizací, které se zabývají výukou multikulturní výchovy, nabízejí programy, pomůcky a výukové materiály pro její realizaci a poskytují odborné školení pro učitele. Druhou část práce tvoří kvalitativní výzkum, který je uskutečněn pomocí polo- strukturovaných rozhovorů se čtyřmi učiteli základních škol a gymnázií v Praze a v České Lípě, kteří vyučují průřezové téma multikulturní výchova v rámci předmětu občanská výchova. Výzkum je zaměřen především na to, jak reálně probíhá výuka tohoto tématu na vybraných školách, zda učitelé využívají široké nabídky pomůcek a výukových materiálů, a jejich spolupráci s organizacemi poskytujícími programy a pomůcky k výuce tohoto tématu. Dále je výzkum zaměřen na odbornou přípravu učitelů v oblasti multikulturní výchovy a řeší, zda se učitelé během výuky setkávají s projevy rasismu a xenofobie ze strany žáků a jaké je etnické...cs_CZ
dc.description.abstractAnnotation: The thesis is devoted to the Multicultural education on the Czech primary and grammar schools. The thesis is separated into two parts. First theoretic part is focused on the idea of multicultural awareness, definition of the Multicultural education and its interpretation by the Framework Education Programme. Professional education of designated specialists in this area. Teacher's and pupil's ethnical opinion. Study of diverse organizations focused on the Multicultural education and their study curriculum. The second part of my thesis is quality research, which is based on semi-structured interviews with four education specialists teaching Multicultural education on primary and grammar schools in Prague and Česká Lípa within the Civic education. Thesis base is about real level of Multicultural education on the selected schools, evaluating how teachers incorporating teaching aids and examining schools cooperation with organizations providing multicultural programs and teaching aids. Another goal is find out whether teachers have a professional education in this area. Another important focus of my research is examine the teachers own attitude and dealing with xenophobia and racism during the lessons and their ethical values.. The main goal of this thesis is to compare level of the Multicultural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectmultikulturalitacs_CZ
dc.subjectetnikumcs_CZ
dc.subjectcizincics_CZ
dc.subjecttolerancecs_CZ
dc.subjectxenofobiecs_CZ
dc.subjectrasismuscs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectuprchlícics_CZ
dc.subjectMulticultural educationen_US
dc.subjectmulticulturalismen_US
dc.subjectethnicityen_US
dc.subjectforeignersen_US
dc.subjecttoleranceen_US
dc.subjectxenophobiaen_US
dc.subjectracismen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectRomaen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.titleVýuka multikulturní výchovy na základních školách a gymnáziíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-07
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId143680
dc.title.translatedTeaching of Multicultural education on the primary and grammar schoolen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.identifier.aleph002102138
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: V předložené práci se věnuji výuce průřezového tématu multikulturní výchova na českých základních školách a gymnáziích. Práce se sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje otázce multikulturality, definici průřezového tématu multikulturní výchova, a jeho zařazení v rámci rámcového vzdělávacího programu. Dále odborné přípravě učitelů na výuku daného tématu a etnickému smýšlení učitelů a žáků. Také podává výčet organizací, které se zabývají výukou multikulturní výchovy, nabízejí programy, pomůcky a výukové materiály pro její realizaci a poskytují odborné školení pro učitele. Druhou část práce tvoří kvalitativní výzkum, který je uskutečněn pomocí polo- strukturovaných rozhovorů se čtyřmi učiteli základních škol a gymnázií v Praze a v České Lípě, kteří vyučují průřezové téma multikulturní výchova v rámci předmětu občanská výchova. Výzkum je zaměřen především na to, jak reálně probíhá výuka tohoto tématu na vybraných školách, zda učitelé využívají široké nabídky pomůcek a výukových materiálů, a jejich spolupráci s organizacemi poskytujícími programy a pomůcky k výuce tohoto tématu. Dále je výzkum zaměřen na odbornou přípravu učitelů v oblasti multikulturní výchovy a řeší, zda se učitelé během výuky setkávají s projevy rasismu a xenofobie ze strany žáků a jaké je etnické...cs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: The thesis is devoted to the Multicultural education on the Czech primary and grammar schools. The thesis is separated into two parts. First theoretic part is focused on the idea of multicultural awareness, definition of the Multicultural education and its interpretation by the Framework Education Programme. Professional education of designated specialists in this area. Teacher's and pupil's ethnical opinion. Study of diverse organizations focused on the Multicultural education and their study curriculum. The second part of my thesis is quality research, which is based on semi-structured interviews with four education specialists teaching Multicultural education on primary and grammar schools in Prague and Česká Lípa within the Civic education. Thesis base is about real level of Multicultural education on the selected schools, evaluating how teachers incorporating teaching aids and examining schools cooperation with organizations providing multicultural programs and teaching aids. Another goal is find out whether teachers have a professional education in this area. Another important focus of my research is examine the teachers own attitude and dealing with xenophobia and racism during the lessons and their ethical values.. The main goal of this thesis is to compare level of the Multicultural...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV