dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Skuhrovcová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T19:51:35Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T19:51:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73861 | |
dc.description.abstract | Anotace: V předložené práci se věnuji výuce průřezového tématu multikulturní výchova na českých základních školách a gymnáziích. Práce se sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje otázce multikulturality, definici průřezového tématu multikulturní výchova, a jeho zařazení v rámci rámcového vzdělávacího programu. Dále odborné přípravě učitelů na výuku daného tématu a etnickému smýšlení učitelů a žáků. Také podává výčet organizací, které se zabývají výukou multikulturní výchovy, nabízejí programy, pomůcky a výukové materiály pro její realizaci a poskytují odborné školení pro učitele. Druhou část práce tvoří kvalitativní výzkum, který je uskutečněn pomocí polo- strukturovaných rozhovorů se čtyřmi učiteli základních škol a gymnázií v Praze a v České Lípě, kteří vyučují průřezové téma multikulturní výchova v rámci předmětu občanská výchova. Výzkum je zaměřen především na to, jak reálně probíhá výuka tohoto tématu na vybraných školách, zda učitelé využívají široké nabídky pomůcek a výukových materiálů, a jejich spolupráci s organizacemi poskytujícími programy a pomůcky k výuce tohoto tématu. Dále je výzkum zaměřen na odbornou přípravu učitelů v oblasti multikulturní výchovy a řeší, zda se učitelé během výuky setkávají s projevy rasismu a xenofobie ze strany žáků a jaké je etnické... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Annotation: The thesis is devoted to the Multicultural education on the Czech primary and grammar schools. The thesis is separated into two parts. First theoretic part is focused on the idea of multicultural awareness, definition of the Multicultural education and its interpretation by the Framework Education Programme. Professional education of designated specialists in this area. Teacher's and pupil's ethnical opinion. Study of diverse organizations focused on the Multicultural education and their study curriculum. The second part of my thesis is quality research, which is based on semi-structured interviews with four education specialists teaching Multicultural education on primary and grammar schools in Prague and Česká Lípa within the Civic education. Thesis base is about real level of Multicultural education on the selected schools, evaluating how teachers incorporating teaching aids and examining schools cooperation with organizations providing multicultural programs and teaching aids. Another goal is find out whether teachers have a professional education in this area. Another important focus of my research is examine the teachers own attitude and dealing with xenophobia and racism during the lessons and their ethical values.. The main goal of this thesis is to compare level of the Multicultural... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | multikulturní výchova | cs_CZ |
dc.subject | multikulturalita | cs_CZ |
dc.subject | etnikum | cs_CZ |
dc.subject | cizinci | cs_CZ |
dc.subject | tolerance | cs_CZ |
dc.subject | xenofobie | cs_CZ |
dc.subject | rasismus | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | Romové | cs_CZ |
dc.subject | uprchlíci | cs_CZ |
dc.subject | Multicultural education | en_US |
dc.subject | multiculturalism | en_US |
dc.subject | ethnicity | en_US |
dc.subject | foreigners | en_US |
dc.subject | tolerance | en_US |
dc.subject | xenophobia | en_US |
dc.subject | racism | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | Roma | en_US |
dc.subject | refugees | en_US |
dc.title | Výuka multikulturní výchovy na základních školách a gymnáziích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-07 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 143680 | |
dc.title.translated | Teaching of Multicultural education on the primary and grammar school | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 002102138 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: V předložené práci se věnuji výuce průřezového tématu multikulturní výchova na českých základních školách a gymnáziích. Práce se sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje otázce multikulturality, definici průřezového tématu multikulturní výchova, a jeho zařazení v rámci rámcového vzdělávacího programu. Dále odborné přípravě učitelů na výuku daného tématu a etnickému smýšlení učitelů a žáků. Také podává výčet organizací, které se zabývají výukou multikulturní výchovy, nabízejí programy, pomůcky a výukové materiály pro její realizaci a poskytují odborné školení pro učitele. Druhou část práce tvoří kvalitativní výzkum, který je uskutečněn pomocí polo- strukturovaných rozhovorů se čtyřmi učiteli základních škol a gymnázií v Praze a v České Lípě, kteří vyučují průřezové téma multikulturní výchova v rámci předmětu občanská výchova. Výzkum je zaměřen především na to, jak reálně probíhá výuka tohoto tématu na vybraných školách, zda učitelé využívají široké nabídky pomůcek a výukových materiálů, a jejich spolupráci s organizacemi poskytujícími programy a pomůcky k výuce tohoto tématu. Dále je výzkum zaměřen na odbornou přípravu učitelů v oblasti multikulturní výchovy a řeší, zda se učitelé během výuky setkávají s projevy rasismu a xenofobie ze strany žáků a jaké je etnické... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Annotation: The thesis is devoted to the Multicultural education on the Czech primary and grammar schools. The thesis is separated into two parts. First theoretic part is focused on the idea of multicultural awareness, definition of the Multicultural education and its interpretation by the Framework Education Programme. Professional education of designated specialists in this area. Teacher's and pupil's ethnical opinion. Study of diverse organizations focused on the Multicultural education and their study curriculum. The second part of my thesis is quality research, which is based on semi-structured interviews with four education specialists teaching Multicultural education on primary and grammar schools in Prague and Česká Lípa within the Civic education. Thesis base is about real level of Multicultural education on the selected schools, evaluating how teachers incorporating teaching aids and examining schools cooperation with organizations providing multicultural programs and teaching aids. Another goal is find out whether teachers have a professional education in this area. Another important focus of my research is examine the teachers own attitude and dealing with xenophobia and racism during the lessons and their ethical values.. The main goal of this thesis is to compare level of the Multicultural... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021021380106986 | |