Zobrazit minimální záznam

The Valley of the Bees. Analysis of a historical film. The historical film and the making of historical cognizance. Historical film in teaching history
dc.contributor.advisorBeneš, Zdeněk
dc.creatorBalík, Ondřej
dc.date.accessioned2017-03-30T15:36:14Z
dc.date.available2017-03-30T15:36:14Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7291
dc.description.abstractNesmírně silné a vlivné filmové umění se mi vždy zdálo zajímavým námětem pro nejrůznější úvahy. Zřejmý rozdíl mezi psanou literaturou, pracující sfantazií čtenáře, a filmem, založeným na iluzi, vede jednoznačně k otázce, jak vypadá a jaké důsledky s sebou nese informace, jíž se divákovi prostřednictvím filmu dostává. Vzhledem k tomu, že informaci historickou pokládám v jistém smyslu za zvláštní, do určité míry dokonce nebezpečné a zvláštní péči si zasluhující zboží, obrátil se můj zájem téměř okamžitě k filmu historickému. Problémem jsem se začal zabývat hlouběji v roce 1997 během svého pobytu na Kansas State University (USA), kde jsem měl možnost navštěvovat seminář s názvem Holocaust Film profesorky S. Lilhan Kremerové. Zde přibylo spíše otázek, nežli odpovědí. Uvědomil jsem si, že existují dvě části cesty od tvůrce díla k jeho příjemci a že etapa tvůrce - dílo má jen omezený vliv na etapu dílo - příjemce. Konkrétněji se pak vynořila otázka rozdílu mezi historickým dokumentem a historickým hraným filmem 1 (předmětem mého zájmu se především pro svůj větší dosah stal ten druhý), a s velkou silou pak problém užití historického filmu pro vzdělávání. Studovat tato témata právě na filmovém ztvárnění holocaustu se ukázalo jako užitečné, neboť snad u žádného jiného historického námětu nevyvstává tolik potíží s...cs_CZ
dc.description.abstractI have always considered the enormously powerful and influencial film art to be an interesting topic for various reflections. The obvious difference between written literature, which works with the imagination of a reader, and the illusion-based film, makes us ask what information a viewer gets from a film, and what implications it bears. In order to get an answer to this question, I decided to choose a film and to analyse it. The historical feature film Údolí včel (The Valley oj the Bees) is an outstanding work of art of the famous Czech film director František Vláčil and the screen writer Vladimír K6mer, who made this film in 1967. The story is set in an the thirteenth century. A young son of a Czech thane Ondřej is sent to a monastic knight order. He meets a friend there - Armin von Heide - a hard and a somewhat fanatic knight. Ondřej runs away from the monastery, chased by Armin. At home, he takes care of Vlkov, an estate he inherited from his father. He falls in love with his stepmother and they decide to get married. But on the day oftheir wedding, Armin, who finally found Ondřej, decides to kill Ondřej 's young wife. In his despair, Ondřej lets his dog s kill Armin and then leaves home to retum to the monastery.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleÚdolí včel. Analýza historického filmu. Historický film a tvorba historického vědomí. Historický film ve výuce dějepisucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-18
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27367
dc.title.translatedThe Valley of the Bees. Analysis of a historical film. The historical film and the making of historical cognizance. Historical film in teaching historyen_US
dc.contributor.refereeKlimeš, Ivan
dc.identifier.aleph000770626
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNesmírně silné a vlivné filmové umění se mi vždy zdálo zajímavým námětem pro nejrůznější úvahy. Zřejmý rozdíl mezi psanou literaturou, pracující sfantazií čtenáře, a filmem, založeným na iluzi, vede jednoznačně k otázce, jak vypadá a jaké důsledky s sebou nese informace, jíž se divákovi prostřednictvím filmu dostává. Vzhledem k tomu, že informaci historickou pokládám v jistém smyslu za zvláštní, do určité míry dokonce nebezpečné a zvláštní péči si zasluhující zboží, obrátil se můj zájem téměř okamžitě k filmu historickému. Problémem jsem se začal zabývat hlouběji v roce 1997 během svého pobytu na Kansas State University (USA), kde jsem měl možnost navštěvovat seminář s názvem Holocaust Film profesorky S. Lilhan Kremerové. Zde přibylo spíše otázek, nežli odpovědí. Uvědomil jsem si, že existují dvě části cesty od tvůrce díla k jeho příjemci a že etapa tvůrce - dílo má jen omezený vliv na etapu dílo - příjemce. Konkrétněji se pak vynořila otázka rozdílu mezi historickým dokumentem a historickým hraným filmem 1 (předmětem mého zájmu se především pro svůj větší dosah stal ten druhý), a s velkou silou pak problém užití historického filmu pro vzdělávání. Studovat tato témata právě na filmovém ztvárnění holocaustu se ukázalo jako užitečné, neboť snad u žádného jiného historického námětu nevyvstává tolik potíží s...cs_CZ
uk.abstract.enI have always considered the enormously powerful and influencial film art to be an interesting topic for various reflections. The obvious difference between written literature, which works with the imagination of a reader, and the illusion-based film, makes us ask what information a viewer gets from a film, and what implications it bears. In order to get an answer to this question, I decided to choose a film and to analyse it. The historical feature film Údolí včel (The Valley oj the Bees) is an outstanding work of art of the famous Czech film director František Vláčil and the screen writer Vladimír K6mer, who made this film in 1967. The story is set in an the thirteenth century. A young son of a Czech thane Ondřej is sent to a monastic knight order. He meets a friend there - Armin von Heide - a hard and a somewhat fanatic knight. Ondřej runs away from the monastery, chased by Armin. At home, he takes care of Vlkov, an estate he inherited from his father. He falls in love with his stepmother and they decide to get married. But on the day oftheir wedding, Armin, who finally found Ondřej, decides to kill Ondřej 's young wife. In his despair, Ondřej lets his dog s kill Armin and then leaves home to retum to the monastery.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990007706260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV