Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky
Purchasing Tendency of Consumers Buying Fair-Trade Products
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72580Identifiers
Study Information System: 137856
Collections
- Kvalifikační práce [15763]
Author
Advisor
Referee
Tuček, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
17. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
fair-trade, fair-trade výrobky, plánované nakupování, impulzivní nakupování, nákupní tendence, impulzivní nákupní tendence, spotřební chováníKeywords (English)
fair-trade, fair-trade products, planned purchase, impulsive purchase, purchasing tendency, impulsive buying tendency, consumer behaviourDiplomová práce "Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky" zkoumá aspekty, které ovlivňují spotřebitelské chování při nakupování fair-trade výrobků. Práce je založena na kombinaci dvou výzkumných metod - sekundární analýzy dat a metody polostrukurovaného rozhovoru. Sekundární výzkum využívá dat z šetření zaměřeného na nákup, preference a postoje v oblasti fair-trade, které bylo realizované Institutem evaluací a sociálních analýz (INESAN). Kvantitativní část práce je rozdělena do dvou pasáží. První pasáž se zaměřuje na hledání aspektů, které u spotřebitelů mohou hrát roli při přednostním nákupu fair-trade výrobků. Druhá pasáž je zaměřena na samotný nákup. Zabývá se tím, do jaké míry spotřebitelé nákup fair-trade produktů plánují a na kolik je u nich tento nákup impulzivní. Kvalitativní část vychází z kvantitativního analýzy a detailněji se zaměřuje na zjištěná fakta. Práce dospívá k závěru, že nákup fair-trade výrobků je ovlivněn zejména sociálním aspektem, kvalitou, cenou, informovaností a dostupností fair-trade výrobků a že míra plánování záleží na dané situaci.
The thesis "Purchasing tendency of consumers buying fair-trade products" examines aspects that influence consumer behaviour when buying fair-trade products. The thesis is based on a combination of two research methods - secondary data analysis and semi-structured interview. Secondary research uses data from a survey focused on the purchase, preferences and attitudes of fair-trade that was carried out by the Institute of evaluations and social analysis (INESAN). The quantitative part consist of two texts. The first part concentrates on finding aspects that can play a role in consumers' preference in purchasing fair-trade products. The second part concentrates on the purchase itself. It focuses on the extent to which consumers' purchase of fair- trade products is planned or impulsive. The qualitative part is based on quantitative analysis and focuses on established facts in detail. The thesis concludes that buying fair-trade products is influenced by social aspects, quality, price, availability and awareness of fair-trade products and the level of planning depends on the situation.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Efekt fairtrade systému na pěstování kávy - regionální případové studie
Defence status: DEFENDEDJodas, Jan (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)Date of defense: 17. 6. 2015Pěstování kávy je pro mnohé státy důležitým a často jediným ekonomickým zdrojem. Nestabilita cen kávy na globálním trhu potom může významně ovlivnit jejich ekonomickou situaci. Tomu se snaží předcházet Fairtrade organizace, ... -
Analýza potřeb subjektů usilujících o získání statusu v rámci kampaně Fairtradová města
Defence status: DEFENDEDChmel, Václav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Date of defense: 7. 9. 2016Práce analyzuje potřeby měst, škol a místních církevních sborů zapojených do kampaně Fairtradová města. Tato práce je koncipována v širokých souvislostech, které jsou v jejím úvodu představeny od globálních témat, přes ... -
Fairtrade produkce kávy v Tanzanii
Defence status: DEFENDEDSeidlová, Aneta (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016)Date of defense: 8. 6. 2016Káva je jedním z nejvíce konzumovaných nápojů na světě a její spotřeba neustále stoupá. Většinu produkce kávy zajišťují drobní pěstitelé ze zemí tzv. "globálního Jihu". Jejich živobytí je ovlivňováno fluktuací cen na ...