Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky
Purchasing Tendency of Consumers Buying Fair-Trade Products
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72580Identifikátory
SIS: 137856
Katalog UK: 990018539330106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tuček, Milan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
17. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
fair-trade, fair-trade výrobky, plánované nakupování, impulzivní nakupování, nákupní tendence, impulzivní nákupní tendence, spotřební chováníKlíčová slova (anglicky)
fair-trade, fair-trade products, planned purchase, impulsive purchase, purchasing tendency, impulsive buying tendency, consumer behaviourDiplomová práce "Nákupní tendence spotřebitelů kupujících fair-trade výrobky" zkoumá aspekty, které ovlivňují spotřebitelské chování při nakupování fair-trade výrobků. Práce je založena na kombinaci dvou výzkumných metod - sekundární analýzy dat a metody polostrukurovaného rozhovoru. Sekundární výzkum využívá dat z šetření zaměřeného na nákup, preference a postoje v oblasti fair-trade, které bylo realizované Institutem evaluací a sociálních analýz (INESAN). Kvantitativní část práce je rozdělena do dvou pasáží. První pasáž se zaměřuje na hledání aspektů, které u spotřebitelů mohou hrát roli při přednostním nákupu fair-trade výrobků. Druhá pasáž je zaměřena na samotný nákup. Zabývá se tím, do jaké míry spotřebitelé nákup fair-trade produktů plánují a na kolik je u nich tento nákup impulzivní. Kvalitativní část vychází z kvantitativního analýzy a detailněji se zaměřuje na zjištěná fakta. Práce dospívá k závěru, že nákup fair-trade výrobků je ovlivněn zejména sociálním aspektem, kvalitou, cenou, informovaností a dostupností fair-trade výrobků a že míra plánování záleží na dané situaci.
The thesis "Purchasing tendency of consumers buying fair-trade products" examines aspects that influence consumer behaviour when buying fair-trade products. The thesis is based on a combination of two research methods - secondary data analysis and semi-structured interview. Secondary research uses data from a survey focused on the purchase, preferences and attitudes of fair-trade that was carried out by the Institute of evaluations and social analysis (INESAN). The quantitative part consist of two texts. The first part concentrates on finding aspects that can play a role in consumers' preference in purchasing fair-trade products. The second part concentrates on the purchase itself. It focuses on the extent to which consumers' purchase of fair- trade products is planned or impulsive. The qualitative part is based on quantitative analysis and focuses on established facts in detail. The thesis concludes that buying fair-trade products is influenced by social aspects, quality, price, availability and awareness of fair-trade products and the level of planning depends on the situation.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Strategie hnutí fairtrade v boji za spravedlivý svět
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHrabánek, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2025)Datum obhajoby: 4. 2. 2025Tato práce se primárně zaměřuje na analýzu strategií, které využívá sociální hnutí Fair trade při naplňování své vize spravedlivého obchodu. Hlavním cílem je porozumět těmto strategiím a spolu s tím odhalit faktory ovlivňující ... -
Efekt fairtrade systému na pěstování kávy - regionální případové studie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJodas, Jan (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2015)Datum obhajoby: 17. 6. 2015Pěstování kávy je pro mnohé státy důležitým a často jediným ekonomickým zdrojem. Nestabilita cen kávy na globálním trhu potom může významně ovlivnit jejich ekonomickou situaci. Tomu se snaží předcházet Fairtrade organizace, ... -
Analýza potřeb subjektů usilujících o získání statusu v rámci kampaně Fairtradová města
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOChmel, Václav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 7. 9. 2016Práce analyzuje potřeby měst, škol a místních církevních sborů zapojených do kampaně Fairtradová města. Tato práce je koncipována v širokých souvislostech, které jsou v jejím úvodu představeny od globálních témat, přes ...