Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Motion Composition for children with Autistic Spectrum Disorder
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72363Identifikátory
SIS: 137896
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Viléma
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Gymnastika
Datum obhajoby
6. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
porucha autistického spektra, rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, pohybová skladba, organizace pomáhající lidem s autismemKlíčová slova (anglicky)
Autistic Spectrum Disorder, ritual behavior, disturbed socialization, disrupted power of visualization, disrupted communications, motion composition, organization(s) helping people with autismNázev: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Topic: Motion Composition for children with Autistic Spectrum Disorder Objectives: The aim of this thesis has been to find out the degree of mastery for individual performance of Motion Composition performed by children with Autistic Spectrum Disorder. Methods: Observation method was supplemented with video-recording that was conducted monthly. This was used to determine the degree of self-reliance. Also, feedback from other individuals has been used. Results: Outcomes of this survey indicate that children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) are able to individually perform Motion Composition. Some children need more time to perform perfectly, but they are able to memorize components of Motion Composition, arrange them in the correct order and after some rehearsal they are able to perform Motion Composition correctly. The level of performance for individual components is raised proportionally when children can see visual execution of each element and also hear its description. Evaluated results of a second scientific question, which was related to the level of performance difficulty of individual components of Motion Composition for children with ASD, have brought unanticipated results. We anticipated that isometric exercises would be the most difficult components of Motion Composition. According...