Holocaust v hodinách české literatury na středních školách
Teaching Holocaust for High School Literature Classes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72136Identifikátory
SIS: 133166
Kolekce
- Kvalifikační práce [22830]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Králíková, Andrea
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
15. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
holocaust, výuka holocaustu na středních školách, literární zobrazení holocaustu, analýza učebnic, RakovníkKlíčová slova (anglicky)
the Holocaust, teaching the Holocaust in secondary schools, literary images of the Holocaust, analysis of textbooks, RakovníkPráce se věnuje výuce holocaustu v hodinách literatury na středních školách na Rakovnicku. Shrnuje vývoj české literatury holocaustu, a jak je téma zahrnuto ve vzdělávacích dokumentech. Hlavním cílem je analýza učebnic a čítanek používaných ve výuce literatury na středních školách. Součástí práce je výzkum výuky holocaustu na Rakovnicku a vyhodnocení jednotlivých dat, kdy jsou zkoumány metody výuky, obsah výuky a využití učebnic a dalších didaktických materiálů. Cílem bude srovnání těchto dat. Klíčová slova holocaust, výuka holocaustu na středních školách, analýza učebnic, Rakovník
The thesis dedicates to teaching the Holocaust in literature lectures in secondary schools in Rakovník district. It summarizes the development of Czech Holocaust literature and shows how this topic is included in the educational documents. The main aim is the analysis of textbooks and readers used in the lectures of literature in secondary schools. The thesis includes the research on teaching the Holocaust in Rakovník district and the evaluation of individual data, which contains teaching methods, content and use of textbooks and other teaching materials. The aim is the comparison of these data. Key words Holocaust, teaching the Holocaust in secondary schools, analysis of textbooks, Rakovník
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vzpomínání na porajmos v české společnosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMiňovský, Petr (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 13. 9. 2021Tato bakalářská práce se zabývá kulturou vzpomínání na porajmos v české porevoluční společnosti. Jejím cílem je zmapovat ji ve třech oblastech v české historiografii, v aktivním (institucionalizovaném) připomínání a ve ... -
Prvky popkultury ve fikční próze s tematikou holokaustu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSvobodová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 1. 9. 2021Tato bakalářská práce se zabývá několika prózami českých, slovenských a polských autorů posledních desetiletí, kteří ve fikčních reprezentacích holokaustu využívají prvky popkultury, např. romanci, pornografii, horor, ... -
Reprezentace šoa: dětská literatura a literatura o dětech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVlasáková, Šárka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 6. 2. 2012Předmětem této diplomové práce je srovnání různých forem vyprávění o holocaustu očima dítěte. Prosté dětské vyprávění má na čtenáře mnohem větší dopad než vyprávění dospělých obohacené o metafory a přívlastky. Dětský pohled ...