Show simple item record

Teaching Holocaust for High School Literature Classes
dc.contributor.advisorHolý, Jiří
dc.creatorPazderová, Alice
dc.date.accessioned2017-05-27T18:20:34Z
dc.date.available2017-05-27T18:20:34Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72136
dc.description.abstractPráce se věnuje výuce holocaustu v hodinách literatury na středních školách na Rakovnicku. Shrnuje vývoj české literatury holocaustu, a jak je téma zahrnuto ve vzdělávacích dokumentech. Hlavním cílem je analýza učebnic a čítanek používaných ve výuce literatury na středních školách. Součástí práce je výzkum výuky holocaustu na Rakovnicku a vyhodnocení jednotlivých dat, kdy jsou zkoumány metody výuky, obsah výuky a využití učebnic a dalších didaktických materiálů. Cílem bude srovnání těchto dat. Klíčová slova holocaust, výuka holocaustu na středních školách, analýza učebnic, Rakovníkcs_CZ
dc.description.abstractThe thesis dedicates to teaching the Holocaust in literature lectures in secondary schools in Rakovník district. It summarizes the development of Czech Holocaust literature and shows how this topic is included in the educational documents. The main aim is the analysis of textbooks and readers used in the lectures of literature in secondary schools. The thesis includes the research on teaching the Holocaust in Rakovník district and the evaluation of individual data, which contains teaching methods, content and use of textbooks and other teaching materials. The aim is the comparison of these data. Key words Holocaust, teaching the Holocaust in secondary schools, analysis of textbooks, Rakovníken_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectholocaustcs_CZ
dc.subjectvýuka holocaustu na středních školáchcs_CZ
dc.subjectliterární zobrazení holocaustucs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectRakovníkcs_CZ
dc.subjectthe Holocausten_US
dc.subjectteaching the Holocaust in secondary schoolsen_US
dc.subjectliterary images of the Holocausten_US
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.subjectRakovníken_US
dc.titleHolocaust v hodinách české literatury na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-15
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId133166
dc.title.translatedTeaching Holocaust for High School Literature Classesen_US
dc.contributor.refereeKrálíková, Andrea
dc.identifier.aleph001853160
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se věnuje výuce holocaustu v hodinách literatury na středních školách na Rakovnicku. Shrnuje vývoj české literatury holocaustu, a jak je téma zahrnuto ve vzdělávacích dokumentech. Hlavním cílem je analýza učebnic a čítanek používaných ve výuce literatury na středních školách. Součástí práce je výzkum výuky holocaustu na Rakovnicku a vyhodnocení jednotlivých dat, kdy jsou zkoumány metody výuky, obsah výuky a využití učebnic a dalších didaktických materiálů. Cílem bude srovnání těchto dat. Klíčová slova holocaust, výuka holocaustu na středních školách, analýza učebnic, Rakovníkcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis dedicates to teaching the Holocaust in literature lectures in secondary schools in Rakovník district. It summarizes the development of Czech Holocaust literature and shows how this topic is included in the educational documents. The main aim is the analysis of textbooks and readers used in the lectures of literature in secondary schools. The thesis includes the research on teaching the Holocaust in Rakovník district and the evaluation of individual data, which contains teaching methods, content and use of textbooks and other teaching materials. The aim is the comparison of these data. Key words Holocaust, teaching the Holocaust in secondary schools, analysis of textbooks, Rakovníken_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018531600106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV