Zobrazit minimální záznam

Impact of ČŠI on practice activities of nursery schools
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorCinková, Ilona
dc.date.accessioned2017-05-27T17:37:53Z
dc.date.available2017-05-27T17:37:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71906
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe disertation focuses on Czech School Inspectorate (CSI) and its impact on the preschool institutions in the region of Lanškroun. What are the criteria used in evaluating the work of kindergarten, what laws are governed in their work and what the implications of its findings are to the school management and decision-making processes in them. The thesis comrises the historical introduction of the state supervision over schools, the development of CSI, the comparison of school inspection systems in other EU countries, the extent of competency of the Czech School Inspectorate. The research shows that the Czech School Inspectorate has the positive impact on management in the kindergartens, it gives the essential feedback to the kindergarten headmasters. The headmasters consider the CSI evaluation to be the further step in their work. The determined conclusions are the results of the questionnaire to the headmasters, the analysis of inspection reports as the outcome of CSI activities in selected kindergartens in the region of Lanškroun. KEYWORDS: Czech School Inspektorate (CSI), inspection reports, evaluation standards, kindergarten, decesion making process, conditions, course nad results of education evaluation criteria, process and outcomes of educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectČeská školní inspekcecs_CZ
dc.subjectinspekční zprávacs_CZ
dc.subjectkritéria hodnocenícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectrozhodovací procesycs_CZ
dc.subjectpodmínkycs_CZ
dc.subjectprůběh a výsledky vzdělávánícs_CZ
dc.subjectCzech School Inspektorate (CSI)en_US
dc.subjectinspection reportsen_US
dc.subjectevaluation standardsen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectdecesion making processen_US
dc.subjectconditionsen_US
dc.subjectcourse nad results of education evaluation criteriaen_US
dc.subjectprocess and outcomes of educationen_US
dc.titleVliv činnosti ČŠI na praxi mateřských školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-22
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId152572
dc.title.translatedImpact of ČŠI on practice activities of nursery schoolsen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002001829
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe disertation focuses on Czech School Inspectorate (CSI) and its impact on the preschool institutions in the region of Lanškroun. What are the criteria used in evaluating the work of kindergarten, what laws are governed in their work and what the implications of its findings are to the school management and decision-making processes in them. The thesis comrises the historical introduction of the state supervision over schools, the development of CSI, the comparison of school inspection systems in other EU countries, the extent of competency of the Czech School Inspectorate. The research shows that the Czech School Inspectorate has the positive impact on management in the kindergartens, it gives the essential feedback to the kindergarten headmasters. The headmasters consider the CSI evaluation to be the further step in their work. The determined conclusions are the results of the questionnaire to the headmasters, the analysis of inspection reports as the outcome of CSI activities in selected kindergartens in the region of Lanškroun. KEYWORDS: Czech School Inspektorate (CSI), inspection reports, evaluation standards, kindergarten, decesion making process, conditions, course nad results of education evaluation criteria, process and outcomes of educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020018290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV