Vliv činnosti ČŠI na praxi mateřských škol
Impact of ČŠI on practice activities of nursery schools
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71906Identifikátory
SIS: 152572
Katalog UK: 990020018290106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20507]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
22. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Czech School Inspektorate (CSI), inspection reports, evaluation standards, kindergarten, decesion making process, conditions, course nad results of education evaluation criteria, process and outcomes of educationDiplomová práce se věnuje tématu činnosti České školní inspekce a jejího vlivu na předškolní zařízení na Lanškrounsku. Jaká používá kritéria při hodnocení práce mateřských škol, jakými zákony se řídí při své práci a jaký vliv mají její závěry na řízení škol a na rozhodovací procesy v nich. Úvod teoretické části obsahuje historický pohled vývoje státního dozoru nad školami. Dále je zmíněn vývoj ČŠI, porovnání školské inspekce v některých zemích EU, kompetence ČŠI, členění, inspekční činnost a postupy. Z výzkumného šetření vyplývá, že činnost ČŠI má pozitivní vliv na řízení mateřských škol, poskytuje ředitelům nezbytnou zpětnou vazbu. Hodnocení berou jako posun v jejich další práci. Stanovené závěry vycházejí z výsledků provedeného výzkumného dotazníkového šetření směrem k ředitelům, dále z analýzy inspekčních zpráv, které jsou výstupem inspekční činnosti ve vybraných mateřských školách na Lanškrounsku. KLÍČOVÁ SLOVA: Česká školní inspekce, inspekční zpráva, kritéria hodnocení, mateřská škola, rozhodovací procesy, podmínky, průběh a výsledky vzdělávání
The disertation focuses on Czech School Inspectorate (CSI) and its impact on the preschool institutions in the region of Lanškroun. What are the criteria used in evaluating the work of kindergarten, what laws are governed in their work and what the implications of its findings are to the school management and decision-making processes in them. The thesis comrises the historical introduction of the state supervision over schools, the development of CSI, the comparison of school inspection systems in other EU countries, the extent of competency of the Czech School Inspectorate. The research shows that the Czech School Inspectorate has the positive impact on management in the kindergartens, it gives the essential feedback to the kindergarten headmasters. The headmasters consider the CSI evaluation to be the further step in their work. The determined conclusions are the results of the questionnaire to the headmasters, the analysis of inspection reports as the outcome of CSI activities in selected kindergartens in the region of Lanškroun. KEYWORDS: Czech School Inspektorate (CSI), inspection reports, evaluation standards, kindergarten, decesion making process, conditions, course nad results of education evaluation criteria, process and outcomes of education