Využívání počítačových simulací ve výuce medicíny
Use of computer simulations in medical education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71770Identifikátory
SIS: 106927
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slussareff, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
15. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Výukové simulace, výuka medicíny, výukové hry, seriózní hry, počítačové hry, edutainment, simulace, simulační hry, efektivita, teorie učení, výuka, pedagogika, kognitivismus, zkušenostní učení, behaviorismus, humanismus, konstruktivismus, bariéry, medicína, simulátor, figurína, interaktivní scénář, algoritmus, analýza, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
Medical teaching, game-based learning, learning games, serious games, computer games, edutainment, simulation, simulation games, effectivity, learning theory, education, pedagogy, cognitivism, experiental learning, interactive scenarios, behaviourism, humanism, barriers, simulator, mannequin, qualitative researchDiplomová práce se zabývá využitím metody počítačových simulací ve výuce, se zaměřením na medicinskou oblast. Podává možnosti využití počítačových simulací i v jiných oborech. Uvádí možnosti podpory výuky pomocí počítačových simulací, analýzu efektivních přístupů a možné bariéry při implementaci. Praktický výzkum je založen na kvalitativní analýze aktuální situace využívání simulací na lékařských fakultách v ČR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis deals with the method of using computer simulations in education, with a focus on medicine. It also presents possible usage of computer simulations in other fields. The thesis presents possible usage of computer simulation to support the education, analyses of effective approaches and possible barriers that may arise during the implementation. Practical research is based on qualitative analysis of current situation of using simulations at medical faculties in the Czech republic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)