Využívání počítačových simulací ve výuce medicíny
Use of computer simulations in medical education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71770Identifiers
Study Information System: 106927
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Slussareff, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
15. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Výukové simulace, výuka medicíny, výukové hry, seriózní hry, počítačové hry, edutainment, simulace, simulační hry, efektivita, teorie učení, výuka, pedagogika, kognitivismus, zkušenostní učení, behaviorismus, humanismus, konstruktivismus, bariéry, medicína, simulátor, figurína, interaktivní scénář, algoritmus, analýza, kvalitativní výzkumKeywords (English)
Medical teaching, game-based learning, learning games, serious games, computer games, edutainment, simulation, simulation games, effectivity, learning theory, education, pedagogy, cognitivism, experiental learning, interactive scenarios, behaviourism, humanism, barriers, simulator, mannequin, qualitative researchDiplomová práce se zabývá využitím metody počítačových simulací ve výuce, se zaměřením na medicinskou oblast. Podává možnosti využití počítačových simulací i v jiných oborech. Uvádí možnosti podpory výuky pomocí počítačových simulací, analýzu efektivních přístupů a možné bariéry při implementaci. Praktický výzkum je založen na kvalitativní analýze aktuální situace využívání simulací na lékařských fakultách v ČR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis deals with the method of using computer simulations in education, with a focus on medicine. It also presents possible usage of computer simulations in other fields. The thesis presents possible usage of computer simulation to support the education, analyses of effective approaches and possible barriers that may arise during the implementation. Practical research is based on qualitative analysis of current situation of using simulations at medical faculties in the Czech republic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)