MOOC (Massive Open Online Course)
Massive online open course (MOOC)
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70987Identifiers
Study Information System: 136789
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Šírová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
16. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
média, vzdělávání, MOOC (Massive Open Online Course), e-learning, distanční vzdělávání, Coursera, Edx, UdacityKeywords (English)
media, education, MOOC (Massive Open Online Course), e-learning, distance learning, Coursera, Edx, UdacityBakalářská práce MOOC (Massive Open Online Course) se zabývá problematikou edukačního potenciálu médií se zaměřením na novodobý fenomén ve vzdělávání - masivní online kurzy. Mapuje jejich vývoj, hodnotí výhody online vzdělávání a zjišťuje rozdíly mezi absolventy masivních online kurzů v České republice a v zahraničí pomocí dotazníkové metody. Předmětem práce je rovněž zdokumentovat, co předcházelo masivním online kurzům skrze vývoj a definování distančního vzdělávání, e-learningu a celoživotního vzdělávání. Čtenáři jsou také seznámeni s výhodami a nevýhodami masivních online kurzů v porovnání s klasickým vzděláváním. V závěru práce jsou shrnuta veškerá zjištění, výsledky výzkumu a nastíněny možnosti dalšího vývoje MOOC. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The MOOC (Massive Open Online Course) bachelor thesis deals with the educational potential of media, focusing on a modern phenomenon in education - the massive open online courses. It traces their development, evaluates the benefits of online learning and identifies the differences between graduates of the massive open online courses in the Czech Republic and abroad, using the questionnaire method. Moreover, the paper documents what preceded the massive online courses, through the development and defining of distance education, e-learning and lifelong education. The readers are also made aware of the advantages and disadvantages of the massive open online courses in comparison to traditional education. The conclusion then summarizes all our findings and research results, as well as it outlines the possibilities of further development of the MOOC. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)