Show simple item record

Development of journalist as a film character in Amarican cinema
dc.contributor.advisorNovotný, David Jan
dc.creatorSvoboda, Martin
dc.date.accessioned2017-05-27T14:41:13Z
dc.date.available2017-05-27T14:41:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70942
dc.description.abstractPráce se zabývá žurnalistickým povoláním, jak je zobrazováno v americké mainstreamové kinematografii během zvukové éry hollywoodského filmu. Popisuje způsoby, jakými se film vypořádává s komplexitou žurnalistiky, zatímco se stále snaží zůstat rentabilním komerčním uměním. Práce ukazuje možnost zásadního zjednodušení žurnalistické rutiny zapříčiněné právě touto potřebou - nutností dosáhnout výdělku či atraktivity. Právě tyto dva aspekty totiž zůstávají hlavní producentskou motivací pro podporování vzniku filmů. Aby byl film úspěšný, musí pak být pro diváka především srozumitelný. Proto práce ve výsledku popíše několik zásadních žurnalistických archetypů, k nimž hollywoodská kinematografie dospěla. Práce se dál věnuje novinářské etice, jež se může dostávat do konfliktů s morálními hodnotami filmařů. Zjednodušení a nutnost výdělečnosti mohou opět hrát svou roli. Poslední část využije všechny shromážděné informace k sledování cesty vlivné divadelní hry Na titulní straně a jejích čtyř filmových adaptací skrze dekády historie kinematografie. Hlavním cílem práce je pochopit způsoby, jakými jsou novináři zobrazováni v americké mainstreamové kinematografii, jež se jim tak často věnuje.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor work follows the occupation of journalism as it is shown in mainstream American cinema throught the sound era of motion pictures. It describes ways mainstream cinema deals with the complexity of journalism as it needs to maintain its rentability of commercial art. The work points out the possibility of essential simplification of the journalism routine caused just by the same need - making profit. Because to make a gainful movie remains to be the main motivation for producers of films. And the profitable movie must be at the first place underestandable for a viewer. In the result of this the work offers some basic archetypes of movie journalist. The next important issue of the work is a professional ethics which can collide with intentions of movie makers which prefer other moral vallues than real news media. The simplification ad profitability can again be a factor. The last part of the work uses all presented informations to trace the way of the influental theatre play The Front Page and its four adaptations throught the decades of movie making. The main goal of the work is to understand the way journalists are portrayted in the mainstream American cinema which offered so many films about them.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNovinářcs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectkinematografiecs_CZ
dc.subjectprotagonistacs_CZ
dc.subjectarchetypcs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectžánrcs_CZ
dc.subjectHollywoodcs_CZ
dc.subjectJournalisten_US
dc.subjectmotion pictureen_US
dc.subjectprotagonisten_US
dc.subjectarchetypeen_US
dc.subjectethicen_US
dc.subjectgenreen_US
dc.subjectHollywooden_US
dc.titleVývoj novináře coby filmové postavy v americké kinematografiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-20
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138806
dc.title.translatedDevelopment of journalist as a film character in Amarican cinemaen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph001785329
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá žurnalistickým povoláním, jak je zobrazováno v americké mainstreamové kinematografii během zvukové éry hollywoodského filmu. Popisuje způsoby, jakými se film vypořádává s komplexitou žurnalistiky, zatímco se stále snaží zůstat rentabilním komerčním uměním. Práce ukazuje možnost zásadního zjednodušení žurnalistické rutiny zapříčiněné právě touto potřebou - nutností dosáhnout výdělku či atraktivity. Právě tyto dva aspekty totiž zůstávají hlavní producentskou motivací pro podporování vzniku filmů. Aby byl film úspěšný, musí pak být pro diváka především srozumitelný. Proto práce ve výsledku popíše několik zásadních žurnalistických archetypů, k nimž hollywoodská kinematografie dospěla. Práce se dál věnuje novinářské etice, jež se může dostávat do konfliktů s morálními hodnotami filmařů. Zjednodušení a nutnost výdělečnosti mohou opět hrát svou roli. Poslední část využije všechny shromážděné informace k sledování cesty vlivné divadelní hry Na titulní straně a jejích čtyř filmových adaptací skrze dekády historie kinematografie. Hlavním cílem práce je pochopit způsoby, jakými jsou novináři zobrazováni v americké mainstreamové kinematografii, jež se jim tak často věnuje.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor work follows the occupation of journalism as it is shown in mainstream American cinema throught the sound era of motion pictures. It describes ways mainstream cinema deals with the complexity of journalism as it needs to maintain its rentability of commercial art. The work points out the possibility of essential simplification of the journalism routine caused just by the same need - making profit. Because to make a gainful movie remains to be the main motivation for producers of films. And the profitable movie must be at the first place underestandable for a viewer. In the result of this the work offers some basic archetypes of movie journalist. The next important issue of the work is a professional ethics which can collide with intentions of movie makers which prefer other moral vallues than real news media. The simplification ad profitability can again be a factor. The last part of the work uses all presented informations to trace the way of the influental theatre play The Front Page and its four adaptations throught the decades of movie making. The main goal of the work is to understand the way journalists are portrayted in the mainstream American cinema which offered so many films about them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV