Atraktivity cestovního ruchu regionu ve výuce zeměpisu na gymnáziu: případová studie Středočeský kraj
Tourist Attractions of Region in Teaching of Geography at High School: Case Study Středočeský Region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70882Identifikátory
SIS: 119840
Kolekce
- Kvalifikační práce [19055]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanus, Martin
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
15. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
cestovní ruch, region, Středočeský kraj, výuka zeměpisuKlíčová slova (anglicky)
tourism, region, Středočeský Region, teaching of GeographyPředložená diplomová práce se zabývá atraktivitami cestovního ruchu Středočeského kraje - jejich kategorizací, výukou a povědomím žáků o konkrétních atraktivitách. Teoretický vstup do problematiky zajišťuje rešerše literatury o problematice regionů, cestovním ruchu a rozbor systému kurikulárních dokumentů. V další části práce jsou kategorizovány atraktivity cestovního ruchu Středočeského kraje, jejichž zařazení do výuky tohoto kraje bylo sledováno na vybraných gymnáziích. Na těchto školách bylo provedeno šetření mezi žáky a učiteli zeměpisu. Poté byla navržena a realizována metoda školního geografického projektu. Klíčová slova: cestovní ruch, region, Středočeský kraj, výuka zeměpisu
The presented diploma thesis is concerned with tourist attractions in Středočeský region - categorization and teaching of attractions as well as pupil's awareness about concrete attractions is presented. The theoretical approach is provided by examination of literature related to regions, tourism and by analysis of curricular documents. In the next part, tourist attractions in Středočeský region are categorized. Their inclusion into teaching has been studied at selected high schools therefore an inquiry among pupils and teachers of Geography was hold there. Subsequently, a way of integration of these issues into teaching is proposed and implemented - concretely by a method of school geographic project. Key words: tourism, region, Středočeský region, teaching of Geography