Personalizace politické komunikace v ČR: kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 v českých denících
Personalization of political communication in Czech republic: quantitative content analysis of presidental campaign 2013 in daily press
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70603Identifikátory
SIS: 139541
Kolekce
- Kvalifikační práce [18346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrdina, Matouš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Politická komunikace, profesionalizace, personalizace, prezidentské volby 2013, Česká republika, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Political communication, Professionalization, Personalization, Presidental election 2013, Czech republic, Quantitative content analysis(abstrakt) Bakalářská práce na téma Personalizace politické komunikace: Kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 se zabývá vývojem politické komunikace a zejména pak s ním spojeným trendem personalizace, který se začal objevovat v důsledku mediálních, společenských a politických změn, které se odehrály po druhé světové válce. Práce je složena ze dvou částí, z nichž se první, teoretická, věnuje právě vývoji politické komunikace, profesionalizaci volebních kampaní a cestě od profesionalizace k personalizaci politické komunikace. Druhá část shrnuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy prezidentské kampaně 2013 v České republice, která potvrdila hypotézu, že politická komunikace v kampani před přímou prezidentskou volbou byla do určité míry personalizovaná.
This Bachelor Thesis on the topic Personalization of political communication in the Czech republic: Quantitative content analysis of presidental campaign 2013 in daily press deals with the developement of political communication and in particular with the trend of personalization. Personalization is the result of several media, social and political changes which emerged after the Second World War. This Bachelor Thesis consists of two parts. The first theoretical part deals with the development of political communication acompannied by the professionalization of political campaigns. Professionalization can be also considered as a precusor to personalization of political communicatin. The second part summarises the results of quantitative content analysis of presidental campaign in 2013 in the Czech republic. This analysis confirmed the hypothesis that political communication in the presidental campaign was personalized. This provided the opportunity for further research.