Lidská práva a rovnost
Human rights and equality
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69866Identifikátory
SIS: 128040
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cíbik, Matej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filozofie
Katedra / ústav / klinika
Ústav filosofie a religionistiky
Datum obhajoby
10. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rawls, spravedlnost, Nagel, dobro, politická filosofieKlíčová slova (anglicky)
Rawls, justice, Nage, good, political philosophyProblematika koncepce dobra v teorii spravedlnosti Johna Rawlse Řešitel: Jiří Kalous Vedoucí práce: Mgr. Jakub Jirsa, Ph.D. Abstrakt Teorie spravedlnosti Johna Rawlse je jednou z nejvlivnějších knih politické filosofie týkajících se distributivní spravedlnosti, které byly v dvacátém století napsány, a jako taková vyvolala řadu kritických reakcí. Mezi jejími problematickými aspekty zaujímá význačné místo Rawlsovo pojetí dobra, které je klíčové pro přijetí celé teorie spravedlnosti jako slušnosti. Jedním z filosofů, kteří na tuto možnou kontroverzi poukázali, byl i Thomas Nagel. Tato práce kriticky hodnotí Nagelovu argumentaci a zkoumá, nakolik je jeho kritika Rawlse oprávněná.
Problem of the conception of good in John Rawls's theory of justice Řešitel: Jiří Kalous Vedoucí práce: Mgr. Jakub Jirsa, Ph.D. Abstract A Theory of Justice written by John Rawls is one of the most influential books concerning distributive justice which were written in political philosophy during the twentieth century and as such it has raised a lot of critical reactions since its publication. Conception of the good held by Rawls, which is crucial for accepting the whole theory of justice as fairness, has a prominent postition among disputable places of the theory. Thomas Nagel was one of the philosophers who pointed out this possible controversy. This thesis critically evaluates Nagel's argumentation and examines degree of its relevancy.