The poetic form of Sylvia Plath's early poems
Básnická forma ranných básní Sylvie Plath
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69860Identifikátory
SIS: 96104
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Armand, Louis
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sylvia Plath, an analysis of selected early poetry of Sylvia Plath, traditional verse forms, Plath's early elegies with reference to Peter Sacks' study The English Elegy, development of Plath's poetic style, innovative approach to elegy of the 20th centuryKlíčová slova (anglicky)
Sylvie Plath,analýza vybrané rané poezie Sylvie Plath, tradiční básnické formy, počáteční elegie Plath s odkazy na knihu Petera Sackse "The English Elegy", rozvoj básnického stylu Plath, inovativní přístup k elegii 20. stoletíAnotace: Tato práce se zabývá analýzou vybrané rané poezie Sylvie Plath na základě období, ve kterém se básnířka často spoléhala na tradiční formy a byla inspirována mnoha básnickými vlivy. Počáteční poezie Sylvie Plath se vyznačuje experimentální fází, ze které se vyvinula zralá, mocná poezie s řízeným rytmem. V úvodní kapitole se zabýváme objasněním hlavních básnických forem, které Plath opakovaně používá, a které budeme analyzovat na příkladech několika básní, jež Plath napsala ve svých raných dvacátých letech, včetně básní ze sbírky The Colossus. Pozdější básně, které zde budou analyzovány, projevují úsilí pro volnější strukturu a pružnost. Druhá kapitola je zaměřena na analýzu různých poetických vlivů. Plath byla značně inspirována jak svými předchůdci, tak i současníky, což dokládá její použití různých básnických prostředků, dikce a dokonce i témat. V její rané tvorbě můžeme pozorovat pečlivé cvičení a učení se různým tradičním formám poezie - např. aliteračnímu verši staré anglické poezie. Tyto tradiční básnické formy musí být přezkoumány s cílem prokázat význam této praxe, která později vedla k poezii vysokého pokroku. Třetí kapitola poskytuje přehled o elegii a její hlavní funkci v historickém vývoji, a analýzu počátečních elegií Plath s odkazy na knihu Petera Sackse "The English Elegy" a esej...
This thesis is concerned with an analysis of selected early poetry of Sylvia Plath on the basis of the apprentice period, in which she often relied on traditional verse forms and was inspired by poetic influences. Plath's poetry is marked by a progress from experimental phase to mature, powerful poetry of controlled rhythm. In the introductory chapter, we are concerned with an elucidation of the major verse forms Plath employed repeatedly exemplified by several poems Plath wrote in her early twenties including the poems of The Colossus. The later poems discussed display an effort for a freer structure and flexibility. The second chapter focuses on the analysis of various poetic influences. Plath was immensely inspired by both her predecessors and contemporaries, which can be seen in her employment of poetic devices, diction and even themes. Plath's apparent meticulous practice and learning of the diverse traditional verse forms - for example the alliterative meter of Old English poetry - shall be examined in order to demonstrate the importance of this practice which later led to the poetry of high technical achievement. The third chapter provides a survey on elegy and its major function in the course of development and analysis of Plath's early elegies with reference to Peter Sacks' study The...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Unbinding the Female Prometheus: L'Écriture féminine in Selected Poetry of Sylvia Plath
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPiňosová, Michaela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 5. 9. 2017The definition of one's femininity and its reflection in poetic language are two recurring issues examined by contemporary feminist critics. In their works, they consistently challenge the opinion that true poetry is ... -
The Fragmentation of Identity in the Work of Sylvia Plath: The (Im)possibility of Escaping the "Bell Jar"
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUrbanová, Aneta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 8. 9. 2021Tato bakalářská práce se zabývá tématem krize ženské identity v románu Pod skleněným zvonem Sylvie Plathové a vybraných básních z její pozdní sbírky Ariel, přičemž se zaměřuje převážně na zobrazení ztracené a roztříštěné ... -
"I Am a Garden of Black and Red Agonies": The Image of Maternity in Sylvia Plath's Poetry
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZakutná, Simona (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 7. 2. 2024This diploma thesis deals with the theme of motherhood in the poetry of Sylvia Plath. The main objective of the thesis is to explore how pregnancy, childlessness, and motherhood are understood by Plath in her poetry. I ...