Zobrazit minimální záznam

Political communication and politainment in the presidential election of 2013 in the Czech Republic
dc.contributor.advisorKunštát, Daniel
dc.creatorVšetíčková, Denisa
dc.date.accessioned2020-08-20T10:34:15Z
dc.date.available2020-08-20T10:34:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69601
dc.description.abstractThe presented Thesis "Political Communication and Politainment in the Presidential Election in the Czech Republic in 2013" analyses political communication in the historically first presidential election campaign in the Czech Republic. I saw the presidential election as an opportunity to research a new platform of political communication that politainment is. The primary aim of the Thesis is to introduce this concept in the context of the current nature of political communication and at the same time to identify variables defining this phenomenon in the Czech environment. Analysis of the elements of politainment is performed on campaigns of the two most successful candidates aspiring for the office of the President of the Czech Republic - Miloš Zeman and Karel Schwarzenberg. I focused primarily on the television appearance of both candidates in TV debates broadcasted by Czech Television, which were the climax of the entire presidential campaign. I was interested in the content of communication of both candidates and the overall character of the debates. The Thesis answers the following questions: What is political communication and its role in politics? How does its form change over time? Does personalisation of election campaigns result in the emergence of politainment as a phenomenon of political...en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce "Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice" analyzuje politickou komunikaci v historicky první, předvolební prezidentské kampani v České republice. Prezidentskou volbu jsem vnímala jako příležitost pro výzkum nové platformy politické komunikace, jíž je politainment. Primárním cílem práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace a současně v českém prostředí najít proměnné, které tento fenomén definují. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů aspirujících na úřad prezidenta České republiky, Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga. Primárně jsem se zaměřila na televizní vystoupení obou kandidátů v televizních debatách České televize, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímala jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na otázky: Co je politická komunikace a jakou roli zaujímá v politice? Jak se proměňuje její podoba v čase? Má personalizace volebních kampaní za následek nástup politainmentu jako fenoménu politických celebrit? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Může mít politainment nějaké důsledky pro politickou participaci občanů za předpokladu, že média (televize) tvoří základ informovanosti...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectelection campaignen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectpolitainmenten_US
dc.subjectpresidential electionen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectvolební kampaňcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectpolitainmentcs_CZ
dc.subjectvolba prezidentacs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.titlePolitická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-24
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId124862
dc.title.translatedPolitical communication and politainment in the presidential election of 2013 in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVáňa, Tomáš
dc.identifier.aleph001785769
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce "Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice" analyzuje politickou komunikaci v historicky první, předvolební prezidentské kampani v České republice. Prezidentskou volbu jsem vnímala jako příležitost pro výzkum nové platformy politické komunikace, jíž je politainment. Primárním cílem práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace a současně v českém prostředí najít proměnné, které tento fenomén definují. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů aspirujících na úřad prezidenta České republiky, Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga. Primárně jsem se zaměřila na televizní vystoupení obou kandidátů v televizních debatách České televize, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímala jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na otázky: Co je politická komunikace a jakou roli zaujímá v politice? Jak se proměňuje její podoba v čase? Má personalizace volebních kampaní za následek nástup politainmentu jako fenoménu politických celebrit? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Může mít politainment nějaké důsledky pro politickou participaci občanů za předpokladu, že média (televize) tvoří základ informovanosti...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented Thesis "Political Communication and Politainment in the Presidential Election in the Czech Republic in 2013" analyses political communication in the historically first presidential election campaign in the Czech Republic. I saw the presidential election as an opportunity to research a new platform of political communication that politainment is. The primary aim of the Thesis is to introduce this concept in the context of the current nature of political communication and at the same time to identify variables defining this phenomenon in the Czech environment. Analysis of the elements of politainment is performed on campaigns of the two most successful candidates aspiring for the office of the President of the Czech Republic - Miloš Zeman and Karel Schwarzenberg. I focused primarily on the television appearance of both candidates in TV debates broadcasted by Czech Television, which were the climax of the entire presidential campaign. I was interested in the content of communication of both candidates and the overall character of the debates. The Thesis answers the following questions: What is political communication and its role in politics? How does its form change over time? Does personalisation of election campaigns result in the emergence of politainment as a phenomenon of political...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017857690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV