Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka
Use of Drama in Education methods for teaching English
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69542Identifiers
Study Information System: 131747
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Ferklová, Alžběta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Angličtina, dramatická výchova, metody, psychologie učení, první stupeň ZŠ,výukaKeywords (English)
English, Drama in Education,methods, Psychology in Education, elementary school, teachingTeoretická ást této diplomové práce je zam ena na seznámení s dramatickou výchovou jako samostatného p edm tu, s jejími principy a zásadami práce s ní, na její metody a techniky. P iblížíme si zde práci u itele dramatické výchovy a jeho možnosti vzd lávání v tomto oboru. Z hlediska psychologie se práce zabývá vývojem e i u d tí a schopnosti u ení se cizímu jazyku, tak abychom dosáhli co nejdlouhodob jšího efektu p i uchovávání si osvojených dovedností v pam ti. Nedílnou sou ástí této ásti práce je také didaktika výuky cizích jazyk a její charakteristika. Požadované znalosti v oblasti cizího jazyka pak stanovuje Rámcový vzd lávací program pro základní vzd lávání, který nám umož uje stanovit si výukové cíle. V teoretické ásti je také metodika postupu tvo ení výukových lekcí cizího jazyka s využitím dramatické výchovy a jejich reflexe. Praktická ást diplomové práce obsahuje odu ené lekce z vybraných témat anglického jazyka, kdy jsem využila dramatickou výchovu jako výukového prost edku.
The theoretical part of this thesis is focused on the introduction to drama as a separate object with its principles and the principles of working with drama, on its methods and techniques. We will introduce here the work of teachers of drama education and training opportunities in this field. In terms of psychology, the work deals with the development of speech in children and the ability to learn a new language, so that we get the most lasting effect in the preservation of the skills acquired in the memory. An integral part of this work is also didactic teaching of foreign languages and its characteristics. Required skills in a foreign language, then set the General Educational Programme for Basic Education, which allows us to set learning goals. The theoretical part is also a methodology to creating tutorials foreign language with the use of drama in education and its reflection. The practical part contains taught lessons on selected topics of the English language, where I used drama as a teaching resource.