Kamarád taky hrát: případová studie vzniku přátelství v MMORPG hrách
Case study of friendship in MMMORPG games
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68744Identifikátory
SIS: 138289
Kolekce
- Kvalifikační práce [17112]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Blahovec, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
MMORPG, počítačové hry, přátelství, nová mediaKlíčová slova (anglicky)
MMORPG, pc games, friendship, new mediaBakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí.
Bachelor thesis Case study of friendship in MMORPG Games aims to find out what meanings for MMORPG players have friendships within game, how these relationships are formed and what are the dynamics based on sociological theories of self-presentation. The theoretical part describes the concepts MMORPG, friendship and self-presentation and explanis context to the reader. At the same time it acts as a basis for the practical part of the work. Practical part presents the methodology of qualitative research based on interviews with informants. It further discusses the analysis of these interviews and their subsequent intepretation. The study shows that social relationships are important part of the game for MMORPG players. It also shows that personal contact is needed to establish a friendship.