dc.contributor.advisor | Pospíšilová, Marie | |
dc.creator | Kolář, Šimon | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T12:36:57Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T12:36:57Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/68744 | |
dc.description.abstract | Bachelor thesis Case study of friendship in MMORPG Games aims to find out what meanings for MMORPG players have friendships within game, how these relationships are formed and what are the dynamics based on sociological theories of self-presentation. The theoretical part describes the concepts MMORPG, friendship and self-presentation and explanis context to the reader. At the same time it acts as a basis for the practical part of the work. Practical part presents the methodology of qualitative research based on interviews with informants. It further discusses the analysis of these interviews and their subsequent intepretation. The study shows that social relationships are important part of the game for MMORPG players. It also shows that personal contact is needed to establish a friendship. | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | MMORPG | en_US |
dc.subject | pc games | en_US |
dc.subject | friendship | en_US |
dc.subject | new media | en_US |
dc.subject | MMORPG | cs_CZ |
dc.subject | počítačové hry | cs_CZ |
dc.subject | přátelství | cs_CZ |
dc.subject | nová media | cs_CZ |
dc.title | Kamarád taky hrát: případová studie vzniku přátelství v MMORPG hrách | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-16 | |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 138289 | |
dc.title.translated | Case study of friendship in MMMORPG games | en_US |
dc.contributor.referee | Blahovec, Václav | |
dc.identifier.aleph | 001790683 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology a Social Policy | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociologie a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology a Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor thesis Case study of friendship in MMORPG Games aims to find out what meanings for MMORPG players have friendships within game, how these relationships are formed and what are the dynamics based on sociological theories of self-presentation. The theoretical part describes the concepts MMORPG, friendship and self-presentation and explanis context to the reader. At the same time it acts as a basis for the practical part of the work. Practical part presents the methodology of qualitative research based on interviews with informants. It further discusses the analysis of these interviews and their subsequent intepretation. The study shows that social relationships are important part of the game for MMORPG players. It also shows that personal contact is needed to establish a friendship. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017906830106986 | |