Zobrazit minimální záznam

Case study of friendship in MMMORPG games
dc.contributor.advisorPospíšilová, Marie
dc.creatorKolář, Šimon
dc.date.accessioned2020-08-25T12:36:57Z
dc.date.available2020-08-25T12:36:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68744
dc.description.abstractBachelor thesis Case study of friendship in MMORPG Games aims to find out what meanings for MMORPG players have friendships within game, how these relationships are formed and what are the dynamics based on sociological theories of self-presentation. The theoretical part describes the concepts MMORPG, friendship and self-presentation and explanis context to the reader. At the same time it acts as a basis for the practical part of the work. Practical part presents the methodology of qualitative research based on interviews with informants. It further discusses the analysis of these interviews and their subsequent intepretation. The study shows that social relationships are important part of the game for MMORPG players. It also shows that personal contact is needed to establish a friendship.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMMORPGen_US
dc.subjectpc gamesen_US
dc.subjectfriendshipen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectMMORPGcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectpřátelstvícs_CZ
dc.subjectnová mediacs_CZ
dc.titleKamarád taky hrát: případová studie vzniku přátelství v MMORPG hráchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId138289
dc.title.translatedCase study of friendship in MMMORPG gamesen_US
dc.contributor.refereeBlahovec, Václav
dc.identifier.aleph001790683
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Kamarád taky hrát: případová studie přátelství v MMORPG hrách si klade za cíl zjistit, jaké významy mají pro hráče MMORPG her přátelské vztahy v rámci hry, jak tyto vztahy vznikají a jaká je jejich dynamika na základě sociologických teorií sebeprezentace. Teoretická část popisuje koncepty MMORPG, přátelství a sebeprezentace a uvádí čtenáře do kontextu. Zároveň funguje jako východisko pro praktickou část práce. Ta představuje metodologii kvalitativního výzkumu založeného na rozhovorech s informátory. Dále se zabývá samotnou analýzou těchto rozhovorů a jejich následnou intepretací. Ze studie vyplývá, že sociální vztahy jsou pro hráče významnou součástí hry. Zároveň se ukazuje, že pro vznik přátelství je nutný osobní kontakt zúčastněných a vzájemný náhled do zákulisí.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis Case study of friendship in MMORPG Games aims to find out what meanings for MMORPG players have friendships within game, how these relationships are formed and what are the dynamics based on sociological theories of self-presentation. The theoretical part describes the concepts MMORPG, friendship and self-presentation and explanis context to the reader. At the same time it acts as a basis for the practical part of the work. Practical part presents the methodology of qualitative research based on interviews with informants. It further discusses the analysis of these interviews and their subsequent intepretation. The study shows that social relationships are important part of the game for MMORPG players. It also shows that personal contact is needed to establish a friendship.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017906830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV