Specifika současného divadelního plakátu jako prostředku vizuální komunikace
Specifics of contemporary theatre posters as means of visual communication
rigorous thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68672Identifiers
Study Information System: 162914
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Savický, Nikolaj
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
25. 3. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Plakát, divadlo, vizuální, komunikace, teorie, media, marketing, sdělení, sociální sítě, reklamaKeywords (English)
Poster, theatre, visual, communication, theory, media, marketing, information, social networks, advertisingPředkládaná rigorózní práce navazuje a dále rozšiřuje autorčinu práci diplomovou, obhájenou s výborným hodnocením pod názvem Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských plakátů na Fakultě sociálních věd v červnu 2014. Původním cílem diplomové práce bylo popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Rigorózní práce dále pracuje s těmito výslednými poznatky a analyzuje a rozvíjí je ve vztahu k sociálním a komunikačním sítím. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožnilo adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu bylo zvoleno, aby detailněji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást socio-kulturního diskursu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru...
This rigorous thesis develops and widens the author's diploma thesis, which was defended, under the title "Analysis of visual communication. The case of contemporary theatre posters" at the Faculty of Social Sciences in June 2014, with excellent assessment. The previous aim of the diploma thesis was to describe and define basic principles of visual communication from the point of view of mass communication theory and classical media theory and to attempt to create a basic synthesis of these branches. The rigorous thesis elaborates the outputs of the research further, and analyzes them in relation to social and communication networks. The visual communication is currently dominating form of communication not only in advertising and marketing, but also from the point of purely artistic expressing, which nowadays abandons classical conservative techniques and searches for new ways of expressions. The previous focus of the diploma thesis on European theatre poster, which is a factual synthesis of those trends, allowed an adequately assessment the relevance of media theory in relation to visual communication as a way of addressing recipients with the information given in a form of an image. The topic of European poster has been chosen to widely demonstrate the general acceptance of visual communication...