Show simple item record

Specifics of contemporary theatre posters as means of visual communication
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorJonášová, Helena
dc.date.accessioned2017-05-27T07:31:33Z
dc.date.available2017-05-27T07:31:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68672
dc.description.abstractPředkládaná rigorózní práce navazuje a dále rozšiřuje autorčinu práci diplomovou, obhájenou s výborným hodnocením pod názvem Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských plakátů na Fakultě sociálních věd v červnu 2014. Původním cílem diplomové práce bylo popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Rigorózní práce dále pracuje s těmito výslednými poznatky a analyzuje a rozvíjí je ve vztahu k sociálním a komunikačním sítím. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožnilo adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu bylo zvoleno, aby detailněji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást socio-kulturního diskursu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru...cs_CZ
dc.description.abstractThis rigorous thesis develops and widens the author's diploma thesis, which was defended, under the title "Analysis of visual communication. The case of contemporary theatre posters" at the Faculty of Social Sciences in June 2014, with excellent assessment. The previous aim of the diploma thesis was to describe and define basic principles of visual communication from the point of view of mass communication theory and classical media theory and to attempt to create a basic synthesis of these branches. The rigorous thesis elaborates the outputs of the research further, and analyzes them in relation to social and communication networks. The visual communication is currently dominating form of communication not only in advertising and marketing, but also from the point of purely artistic expressing, which nowadays abandons classical conservative techniques and searches for new ways of expressions. The previous focus of the diploma thesis on European theatre poster, which is a factual synthesis of those trends, allowed an adequately assessment the relevance of media theory in relation to visual communication as a way of addressing recipients with the information given in a form of an image. The topic of European poster has been chosen to widely demonstrate the general acceptance of visual communication...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPlakátcs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjectvizuálnícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectteoriecs_CZ
dc.subjectmediacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectsdělenícs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectPosteren_US
dc.subjecttheatreen_US
dc.subjectvisualen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjecttheoryen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectinformationen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.titleSpecifika současného divadelního plakátu jako prostředku vizuální komunikacecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-03-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId162914
dc.title.translatedSpecifics of contemporary theatre posters as means of visual communicationen_US
dc.contributor.refereeSavický, Nikolaj
dc.identifier.aleph001989508
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná rigorózní práce navazuje a dále rozšiřuje autorčinu práci diplomovou, obhájenou s výborným hodnocením pod názvem Analýza vizuální komunikace na příkladu současných evropských plakátů na Fakultě sociálních věd v červnu 2014. Původním cílem diplomové práce bylo popsat a stanovit základní principy vizuální komunikace z pohledu teorie masové komunikace a klasických mediálních teorií a pokusit se o základní syntézu těchto oborů. Rigorózní práce dále pracuje s těmito výslednými poznatky a analyzuje a rozvíjí je ve vztahu k sociálním a komunikačním sítím. Vizuální komunikace je v současné době stále více převládající forma komunikace z hlediska marketingu a reklamy, ale také z pohledu ryze uměleckého vyjadřování, které v dnešní době upouští od klasických konzervativních technik a hledá nové možnosti exprese. Profilace diplomové práce na evropský divadelní plakát, který je faktickou syntézou těchto směrů, umožnilo adekvátně zhodnotit relevanci mediálních teorií ve vztahu k vizuální komunikaci jako prostředku cíleného adresování příjemců pomocí obrazového sdělení. Téma evropského plakátu bylo zvoleno, aby detailněji demonstrovalo obecnou akceptaci vizuální komunikace jako součást socio-kulturního diskursu v globálním smyslu. Dalším rozměrem divadelního plakátu je jeho funkce ve veřejném prostoru...cs_CZ
uk.abstract.enThis rigorous thesis develops and widens the author's diploma thesis, which was defended, under the title "Analysis of visual communication. The case of contemporary theatre posters" at the Faculty of Social Sciences in June 2014, with excellent assessment. The previous aim of the diploma thesis was to describe and define basic principles of visual communication from the point of view of mass communication theory and classical media theory and to attempt to create a basic synthesis of these branches. The rigorous thesis elaborates the outputs of the research further, and analyzes them in relation to social and communication networks. The visual communication is currently dominating form of communication not only in advertising and marketing, but also from the point of purely artistic expressing, which nowadays abandons classical conservative techniques and searches for new ways of expressions. The previous focus of the diploma thesis on European theatre poster, which is a factual synthesis of those trends, allowed an adequately assessment the relevance of media theory in relation to visual communication as a way of addressing recipients with the information given in a form of an image. The topic of European poster has been chosen to widely demonstrate the general acceptance of visual communication...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV