Životní cesta mladých dospělých po odchodu z dětského domova
The path of life of young adults after leaving children' home
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68232Identifikátory
SIS: 119892
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dragomirecká, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
19. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Ústavní výchova, psychosociální potřeby, problémy mladých lidí, integrace do společnostiKlíčová slova (anglicky)
Institutional care, psychosocial needs, problems of young people, integration into societyDiplomová práce na téma "Životní cesta mladých dospělých po odchodu z dětského domova" se zabývá okruhem problémů mladých lidí, kteří prožili alespoň část svého dětství v některém ze zařízení ústavní výchovy a nyní se nacházejí na prahu nového, neústavního života. Teoretická část této diplomové práce je zaměřena na popis zařízení ústavní výchovy, dále podrobně pojednává o různých psychosociálních potřebách mladých lidí. Rovněž se zaměřuje na negativní okolnosti, které ovlivňují začlenění "ústavních" dětí do většinové společnosti. Praktická část je zaměřena na zmapování životních startů mladých lidí z dětských domovů. Za pomoci polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje zkušenosti a prožitky lidí, kteří vyrůstali v dětských domovech, s přechodem do reálného světa. Celá práce poukazuje na problémy lidí vyrůstající mimo vlastní rodinu a klade důraz na vhodné začlenění do společnosti.
The thesis on topic "The path of life of young adults after leaving children's home" deals with problems encountered by young people, who spent at least a part of their childhood in some form of institutional, as they now stand at the door-steps of their new, less structured life. The theoretical part of this thesis is oriented toward a description of the system of institutional upbringing, followed by detailing the various psychosocial needs of young people. Attention is also given to negative circumstances effecting the incorporation of such "institutional" children into a general population. The Practical part is concerned with monitoring and description of the new life beginnings undertaken by these young individuals from children's homes. With the help of semi-structured interviews, finding out the experiences and feelings of people, who were growing up in children's homes and their transition to the real world. This whole thesis is pointing out problems of people who are growing up outside of their nuclear family. Emphasis is put on their suitable incorporation into society.