Transformace zdravotnického školství v České republice
Transformation of Medical Education in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68177Identifikátory
SIS: 96713
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nelékaři, zdravotnické školství, transformace školství, celoživotní vzdělávání sester, kvalifikační vzdělávání sesterKlíčová slova (anglicky)
non-medical professionals, medical education, transformation of education, lifelong study of nurses, pregraduate education of nursesTato diplomová práce se zabývá otázkou transformace zdravotnického kolství v eské republice. Hlavní d raz je kladen na reflexi systému celo ivotního vzd lávání v eobecných sester, a to ve stávající i p ipravované koncepci. Práce shrnuje poznatky o systému vzd lávání v eobecných sester. Sou asný stav byl nastaven zákonem . 96/2004 Sb. a jeho pozd j ími úpravami a novelizacemi. V sou asné dob je p ipraven nový zákon o neléka ských povoláních. Analýza obou dokument je výchozí pro teoretickou a praktickou ást práce. V praktické ásti byla provedena empirická sonda, ve které autor práce zji uje názory a postoje vybraných skupin neléka na sou asnou i p ipravovanou koncepci zdravotnického vzd lávání.
This graduation thesis is concerned with the question of change in the area of medical education in the Czech Republic. The main emphasis is on analyzing the system of lifelong study for general nurses, in both its current form and the one that is in preparation now. This research presents a summary of the findings on the educational system for nurses. The current methods were set by the Act 96/2004 Coll. law and subsequent changes and amendments thereof. A new law on non-medical professions has been prepared. Both of these documents are essential for the practical as well as theoretical part of the analysis. In the practical part empirical research was carried out in which the author sounds out the views of selected groups of respondents belonging to non-medical professions on the current and future form of the medical education for non-medical professionals.