Využití preferencí zájemců při obchodování s nemovitostmi
Using customer preferences in property market
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67534Identifikátory
SIS: 123750
Kolekce
- Kvalifikační práce [11325]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Peška, Ladislav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
3. 2. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
doporučovací systémy, nemovitosti, uživatelské preference, kolaborativní filtrování, informační systémyKlíčová slova (anglicky)
recommender systems, properties, user preferences, collaborative filtering, information systemsV poslední době se rozdělení hráčů na realitním trhu, aspoň tom českém, příliš nemění. Statistická data potvrzují, že se nevyskytují ani výraznější vzestupné tendence objemu prodaných a pronajatých nemovitostí. Pokud chtějí společnosti obchodující s realitami zaujmout větší podíl na trhu, musí si zajistit konkurenční výhodu nad ostatními. Jednou z možností, jak zaujmout více potenciálních zákazníků, může být zrychlení vyhledávacího procesu u webové prezentace společnosti. V mnohých případech se jedná až o stovky či tisíce různých nabídek, kterými se zájemce musí probrodit, než najde několik vyhovujících. Cílem diplomové práce je prozkoumat možnosti aplikace preferencí zájemců o obchodování s nemovitostmi. Jedná se zejména o zkoumání algoritmů doporučovacích systémů, jejich charakteristik a omezení. Autor vyhodnocuje použitelnost jednotlivých variant algoritmů a jejich funkčnost nad daty realitní kanceláře. Kromě teoretické části je v práci elaborován realitní informační systém RePort, který je rozšířen o framework pro implementaci algoritmů doporučovacích systémů. Autor má k dispozici provozní data středně velké realitní společnosti, nad kterými si může ověřit správnost svých rozhodnutí. V rámci informačního systému RePort a nově vybudovaného frameworku si implementuje vzorový doporučovací algoritmus a...
In recent years the market share of major real estate companies, at least the Czech ones, has not changed much. Statistical data don't reflect any significal upward trend in volumes of properties for rent or sale. In case the real estate company would like to access larger market share, they have to secure a competitive advantage over the others. One of the ways how to attract more potential customers might be speeding up the company website's property search process. In many cases the website visitors are facing hundreds or thousands of property offers before finding couple satisfactories. The aim of the thesis is to explore possibilities of applicating customer preferences in property trading. The focus is put on research of recommender system algorithms, their characteristics and limtations. The author is evaluating usage of each algorithm variant and its suitability for a real world deployment in a real estate area. Apart from the theoretical part of the work one can find a part, where real estate information system is extended with a framework for implementing recommendation system algorithms. The author is in possesion of production data of a medium sized real estate company. He uses the recommender system framework to build and evaluate example algorithm. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)