Show simple item record

Using customer preferences in property market
dc.contributor.advisorKopecký, Michal
dc.creatorStrnad, Radek
dc.date.accessioned2017-05-27T03:35:14Z
dc.date.available2017-05-27T03:35:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67534
dc.description.abstractV poslední době se rozdělení hráčů na realitním trhu, aspoň tom českém, příliš nemění. Statistická data potvrzují, že se nevyskytují ani výraznější vzestupné tendence objemu prodaných a pronajatých nemovitostí. Pokud chtějí společnosti obchodující s realitami zaujmout větší podíl na trhu, musí si zajistit konkurenční výhodu nad ostatními. Jednou z možností, jak zaujmout více potenciálních zákazníků, může být zrychlení vyhledávacího procesu u webové prezentace společnosti. V mnohých případech se jedná až o stovky či tisíce různých nabídek, kterými se zájemce musí probrodit, než najde několik vyhovujících. Cílem diplomové práce je prozkoumat možnosti aplikace preferencí zájemců o obchodování s nemovitostmi. Jedná se zejména o zkoumání algoritmů doporučovacích systémů, jejich charakteristik a omezení. Autor vyhodnocuje použitelnost jednotlivých variant algoritmů a jejich funkčnost nad daty realitní kanceláře. Kromě teoretické části je v práci elaborován realitní informační systém RePort, který je rozšířen o framework pro implementaci algoritmů doporučovacích systémů. Autor má k dispozici provozní data středně velké realitní společnosti, nad kterými si může ověřit správnost svých rozhodnutí. V rámci informačního systému RePort a nově vybudovaného frameworku si implementuje vzorový doporučovací algoritmus a...cs_CZ
dc.description.abstractIn recent years the market share of major real estate companies, at least the Czech ones, has not changed much. Statistical data don't reflect any significal upward trend in volumes of properties for rent or sale. In case the real estate company would like to access larger market share, they have to secure a competitive advantage over the others. One of the ways how to attract more potential customers might be speeding up the company website's property search process. In many cases the website visitors are facing hundreds or thousands of property offers before finding couple satisfactories. The aim of the thesis is to explore possibilities of applicating customer preferences in property trading. The focus is put on research of recommender system algorithms, their characteristics and limtations. The author is evaluating usage of each algorithm variant and its suitability for a real world deployment in a real estate area. Apart from the theoretical part of the work one can find a part, where real estate information system is extended with a framework for implementing recommendation system algorithms. The author is in possesion of production data of a medium sized real estate company. He uses the recommender system framework to build and evaluate example algorithm. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectdoporučovací systémycs_CZ
dc.subjectnemovitostics_CZ
dc.subjectuživatelské preferencecs_CZ
dc.subjectkolaborativní filtrovánícs_CZ
dc.subjectinformační systémycs_CZ
dc.subjectrecommender systemsen_US
dc.subjectpropertiesen_US
dc.subjectuser preferencesen_US
dc.subjectcollaborative filteringen_US
dc.subjectinformation systemsen_US
dc.titleVyužití preferencí zájemců při obchodování s nemovitostmics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-03
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId123750
dc.title.translatedUsing customer preferences in property marketen_US
dc.contributor.refereePeška, Ladislav
dc.identifier.aleph001936095
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware Systemsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV poslední době se rozdělení hráčů na realitním trhu, aspoň tom českém, příliš nemění. Statistická data potvrzují, že se nevyskytují ani výraznější vzestupné tendence objemu prodaných a pronajatých nemovitostí. Pokud chtějí společnosti obchodující s realitami zaujmout větší podíl na trhu, musí si zajistit konkurenční výhodu nad ostatními. Jednou z možností, jak zaujmout více potenciálních zákazníků, může být zrychlení vyhledávacího procesu u webové prezentace společnosti. V mnohých případech se jedná až o stovky či tisíce různých nabídek, kterými se zájemce musí probrodit, než najde několik vyhovujících. Cílem diplomové práce je prozkoumat možnosti aplikace preferencí zájemců o obchodování s nemovitostmi. Jedná se zejména o zkoumání algoritmů doporučovacích systémů, jejich charakteristik a omezení. Autor vyhodnocuje použitelnost jednotlivých variant algoritmů a jejich funkčnost nad daty realitní kanceláře. Kromě teoretické části je v práci elaborován realitní informační systém RePort, který je rozšířen o framework pro implementaci algoritmů doporučovacích systémů. Autor má k dispozici provozní data středně velké realitní společnosti, nad kterými si může ověřit správnost svých rozhodnutí. V rámci informačního systému RePort a nově vybudovaného frameworku si implementuje vzorový doporučovací algoritmus a...cs_CZ
uk.abstract.enIn recent years the market share of major real estate companies, at least the Czech ones, has not changed much. Statistical data don't reflect any significal upward trend in volumes of properties for rent or sale. In case the real estate company would like to access larger market share, they have to secure a competitive advantage over the others. One of the ways how to attract more potential customers might be speeding up the company website's property search process. In many cases the website visitors are facing hundreds or thousands of property offers before finding couple satisfactories. The aim of the thesis is to explore possibilities of applicating customer preferences in property trading. The focus is put on research of recommender system algorithms, their characteristics and limtations. The author is evaluating usage of each algorithm variant and its suitability for a real world deployment in a real estate area. Apart from the theoretical part of the work one can find a part, where real estate information system is extended with a framework for implementing recommendation system algorithms. The author is in possesion of production data of a medium sized real estate company. He uses the recommender system framework to build and evaluate example algorithm. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV