Zobrazit minimální záznam

Regression models and their teaching
dc.creatorRybář, Marian
dc.date.accessioned2021-05-24T12:41:38Z
dc.date.available2021-05-24T12:41:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67435
dc.description.abstractNázev práce: "Regresní modely a jejich výuka" Autor: Mgr. Marian Rybář Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Regresní modely a jejich výstupy mají obrovské využití nejen v oblasti medicíny, vědy či manažerského rozhodování, ale i mnoha dalších oborech. Otázka srozumitelného vysvětlení regresních modelů absolventům nematematických oborů je potom velmi aktuálním a využitelným tématem z pohledu matematické didaktiky. Hlavním problémem je vysvětlení tématu pochopitelně a pouze s minimálním matematickým pozadím absolventů statistických školení, kteří často nejsou absolventy matematických či technických oborů, ale při své práci regresní modely pravidelně používají. Rigorózní práce se snaží na konkrétních příkladech navrhnout, jak přehledně laicky vysvětlit problematiku regresních modelů. Na praktických příkladech jsou názorně demonstrovány dopady nejčastějších chyb, kterých se laici při jejich použití v praxi dopouštějí. Hlavním výstupem práce je portfolio příkladů využitelných při školeních regresních modelů. Klíčová slova: regresní modely, regresní analýza, analýza závislostí, didaktika, výukacs_CZ
dc.description.abstractTitle: "Regression models and their teaching" Author: Mgr. Marian Rybář Department: Department of Mathematics Education Abstract: Regression models and their outputs have a huge utilization not only in the field of medicine, science and managerial decision-making but also in many other fields. From the math didactics point of view is a question of intelligible explanation of regression models to non- math students very topical and exploitable theme. The main problem is an understandable explanation of this topic to statistics schooling members with minimal math application. These people aren't usually math or technical branch alumni, but they use regression models in their work. This work tries to suggest simply and clearly explanation of regression models on particular examples. Practical examples show the effects of the most common mistakes that are made by laymen in application of regression models. The main output of this work is a set of examples that could be used in regression models schooling. Keywords: regression models, regression analysis, didactics, teachingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectregression modelsen_US
dc.subjectregression analysisen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectregresní modelycs_CZ
dc.subjectregresní analýzacs_CZ
dc.subjectanalýza závislostícs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.titleRegresní modely a jejich výukacs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-10-02
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId152434
dc.title.translatedRegression models and their teachingen_US
dc.contributor.refereeStaněk, Jakub
dc.contributor.refereeKopa, Miloš
dc.identifier.aleph001857486
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠcs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠen_US
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠcs_CZ
uk.degree-discipline.enUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: "Regresní modely a jejich výuka" Autor: Mgr. Marian Rybář Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Regresní modely a jejich výstupy mají obrovské využití nejen v oblasti medicíny, vědy či manažerského rozhodování, ale i mnoha dalších oborech. Otázka srozumitelného vysvětlení regresních modelů absolventům nematematických oborů je potom velmi aktuálním a využitelným tématem z pohledu matematické didaktiky. Hlavním problémem je vysvětlení tématu pochopitelně a pouze s minimálním matematickým pozadím absolventů statistických školení, kteří často nejsou absolventy matematických či technických oborů, ale při své práci regresní modely pravidelně používají. Rigorózní práce se snaží na konkrétních příkladech navrhnout, jak přehledně laicky vysvětlit problematiku regresních modelů. Na praktických příkladech jsou názorně demonstrovány dopady nejčastějších chyb, kterých se laici při jejich použití v praxi dopouštějí. Hlavním výstupem práce je portfolio příkladů využitelných při školeních regresních modelů. Klíčová slova: regresní modely, regresní analýza, analýza závislostí, didaktika, výukacs_CZ
uk.abstract.enTitle: "Regression models and their teaching" Author: Mgr. Marian Rybář Department: Department of Mathematics Education Abstract: Regression models and their outputs have a huge utilization not only in the field of medicine, science and managerial decision-making but also in many other fields. From the math didactics point of view is a question of intelligible explanation of regression models to non- math students very topical and exploitable theme. The main problem is an understandable explanation of this topic to statistics schooling members with minimal math application. These people aren't usually math or technical branch alumni, but they use regression models in their work. This work tries to suggest simply and clearly explanation of regression models on particular examples. Practical examples show the effects of the most common mistakes that are made by laymen in application of regression models. The main output of this work is a set of examples that could be used in regression models schooling. Keywords: regression models, regression analysis, didactics, teachingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990018574860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV