Regresní modely a jejich výuka
Regression models and their teaching
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67435Identifikátory
SIS: 152434
Kolekce
- Kvalifikační práce [10926]
Autor
Oponent práce
Staněk, Jakub
Kopa, Miloš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠ
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
2. 10. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
regresní modely, regresní analýza, analýza závislostí, didaktika, výukaKlíčová slova (anglicky)
regression models, regression analysis, didactics, teachingNázev práce: "Regresní modely a jejich výuka" Autor: Mgr. Marian Rybář Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Regresní modely a jejich výstupy mají obrovské využití nejen v oblasti medicíny, vědy či manažerského rozhodování, ale i mnoha dalších oborech. Otázka srozumitelného vysvětlení regresních modelů absolventům nematematických oborů je potom velmi aktuálním a využitelným tématem z pohledu matematické didaktiky. Hlavním problémem je vysvětlení tématu pochopitelně a pouze s minimálním matematickým pozadím absolventů statistických školení, kteří často nejsou absolventy matematických či technických oborů, ale při své práci regresní modely pravidelně používají. Rigorózní práce se snaží na konkrétních příkladech navrhnout, jak přehledně laicky vysvětlit problematiku regresních modelů. Na praktických příkladech jsou názorně demonstrovány dopady nejčastějších chyb, kterých se laici při jejich použití v praxi dopouštějí. Hlavním výstupem práce je portfolio příkladů využitelných při školeních regresních modelů. Klíčová slova: regresní modely, regresní analýza, analýza závislostí, didaktika, výuka
Title: "Regression models and their teaching" Author: Mgr. Marian Rybář Department: Department of Mathematics Education Abstract: Regression models and their outputs have a huge utilization not only in the field of medicine, science and managerial decision-making but also in many other fields. From the math didactics point of view is a question of intelligible explanation of regression models to non- math students very topical and exploitable theme. The main problem is an understandable explanation of this topic to statistics schooling members with minimal math application. These people aren't usually math or technical branch alumni, but they use regression models in their work. This work tries to suggest simply and clearly explanation of regression models on particular examples. Practical examples show the effects of the most common mistakes that are made by laymen in application of regression models. The main output of this work is a set of examples that could be used in regression models schooling. Keywords: regression models, regression analysis, didactics, teaching