Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Leisure and interest activities pupils from school for hearing impaired pupils
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66550Identifiers
Study Information System: 154058
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Hudáková, Andrea
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Deaf Studies
Department
Institut of Deaf Studies
Date of defense
4. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internátKeywords (English)
Leisure time, leisure activities, leisure institutions and organizations, hobbies, pupil with hearing impairment, organization for hearing impaired pupils, school for hearing-impaired pupils, boarding school7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.
7 Abstract In its theoretical part this bachelor thesis deals with the definition of leisure time and presents the most prestigious leisure institutions and organizations in the Czech Republic. It especially focuses on the specifics of leisure time of hearing-impaired children and youth. It briefly describes the range of leisure activities that are available at schools and hearing loss organization in several cities. In the practical part the questionnaire and survey data are analysed. Attention has also been paid to the difference between leisure time of surveyed boarding and non-boarding pupils. Keywords Leisure time, leisure activities, leisure institutions and organizations, hobbies, pupil with hearing impairment, organization for hearing impaired pupils, school for hearing-impaired pupils, boarding school.