Zavedení ošetřovatelského standardu na Klinice anesteziologie a resuscitace
Introducing Nursing Care Standard to the Anaesthesiology Clinic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6607Identifikátory
SIS: 54087
Kolekce
- Kvalifikační práce [6408]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaculíková, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Katedra / ústav / klinika
Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích
Datum obhajoby
21. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Kvalita je dnes často používaný pojem v souvislosti s poskytováním zdravotní péče. Poskytovat kvalitní služby je cílem každého zdravotnického zařízení. Záleží na každém z nich, jakou cestou se vydá a co vše je schopno udělat pro to, aby byli pacienti spokojeni. Na Klinice anesteziologie v IKEM poskytujeme pooperační péči pacientům po kardiochirurgických výkonech. V časném období pacienti mohou trpět akutní bolestí. Provází ji celá řada symptomů. Nedostatečná analgezie nedovoluje pacientům provádět dostatečnou dechovou rehabilitaci a brání časné mobilizaci pacienta po operaci. Někteří pacienti bolest berou tak, že k operaci patří. Nevyžadují analgezii a přesto bolest pociťují. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zjistit, jakým způsobem pacient vnímá své pocity a prožitky v souvislosti s poskytováním léčebné péče na pooperačním oddělení. Jednoduchými organizačními opatřeními - intenzifikací a zefektivnění zpětné vazby, standardizací postupu a analgetické terapie lze zvýraznit komfort pacientů. A to bez zvýšení nákladů a bez zvýšení výskytu vedlejších nežádoucích účinků.
Nowadays, "quality" is a much-used term in connection with the provision of healthcare. Every healthcare provider has as its goal the provision of high-quality services. Its up to each of them to decide both how ambitious they can be in the pursuit of patient satisfaction and how best to achieve this. At the IKEM Anaesthesiology Clinic, we provide post-operative care for patients after cardiac surgery. In the early stages of recovery, patients can suffer acute pain accompanied by a whole range of other symptoms. Insufficient analgesia prevents patients attempting adequate breathing rehabilitation and early post-operative mobilisation. Some patients accept pain as part and parcel of surgery. Even though they are in pain they don't think to ask for analgesia. For these reasons, we decided to research how the patient views his own comfort and rates his experience of the medical care provided in the post-operative department. By means of simple organisational measures - increasing the frequency and relevance of patient feedback, by standardising procedures and introducing standard practices into the analgaesic therapy, it is possible to increase patients' comfort. And this without increasing costs and without unnecessary side-effects.