Vidění nás klame: Problematika pravdy a reality v současné dokumentární tvorbě
Seeing is Deceiving: Issues of Truth and Reality in the Contemporary Documentary
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65586Identifikátory
SIS: 145569
Kolekce
- Kvalifikační práce [6407]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
19. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
současný dokument, Errol Morris, Michael MooreKlíčová slova (anglicky)
contemporary documentary, Errol Morris, Michael MooreTato diplomová práce se zabývá problematikou zobrazení pravdy a reality v dokumentu. Navzdory tomu, že dokumentární tvorba je považována za dílo, které věrně zachycuje realitu, není tomu vždy tak. Filmoví tvůrci mohou s materiálem pracovat způsobem, který skutečnost pozmění, aby byl výsledný příběh pro diváky zajímavější. Tato práce zasvěcuje čtenáře do diskurzu dokumentárního filmu, poskytuje kontexty dějin dokumentu v průběhu 20. století a blíže se soustředí na otázku zobrazení reality a pravdy. Tu blíže zkoumá prostřednictvím textové a vizuální analýzy vybraných současných dokumentů od Errola Morrise a Michaela Moora.
This thesis examines the issue of depicting reality and truth in contemporary documentary. Documentaries are often considered to be a mirror to the real world, but this is not always the case. Filmmakers can manipulate their work in a manner that changes the story to be more interesting for viewers. This thesis introduces a documentary discourse, provides contexts of documentary history in the 20th Century and looks more closely at issues of depicting reality and truth. This is shown through textual and visual analysis of chosen contemporary documentaries made by Errol Morris and Michael Moore.