Marketingová komunikace Linky bezpečí v roce 2013: jazyková analýza kampaní
Marketing Communication of Safety Line Association in 2013: linguistic Analysis of campaigns
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62514Identifiers
Study Information System: 138849
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Šoltys, Otakar
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sdružení Linka bezpečí, děti, marketing neziskového sektoru, marketingový mix, fundraising, jazyková analýzaKeywords (English)
Safety Line Association, children, non-profit marketing, marketing mix, fundraising, linguistic analysisBakalářská práce Marketingová komunikace Linky bezpečí v roce 2013: Jazyková analýza kampaní se zabývá marketingovými aktivitami Sdružení Linka bezpečí, které zasazuje do kontextu neziskového sektoru. Pozornost je věnována především roku 2013. Zároveň podává všestrannou jazykovou charakteristiku použitých komunikátů, a to nejen z hlediska jejich jazykové výstavby, ale také s ohledem na jejich komunikační vlastnosti a schopnosti. Sdružení Linka bezpečí jakožto nestátní nezisková organizace zajišťuje svůj provoz především aktivním fundraisingem, který pokrývá přibližně 70 % nákladů. Vzhledem k charakteru služeb, které poskytuje, připadá většina výdajů na provoz. Před svými donátory tak musí obhájit fakt, že na rozdíl od nadací a nadačních fondů, se kterými je často zaměňována, nepřispívá na konkrétní projekt, ale získané peníze sama spotřebovává. Vzhledem k důslednému dodržování principu anonymity navíc nemůže poukazovat na konkrétní záležitosti, kterými se zabývá. Cílem práce je analýza aktivit, prostřednictvím kterých se Sdružení Linka bezpečí s těmito problémy vypořádalo.
The bachelor thesis Marketing Communication of Safety Line 2013: Linguistic Analysis of Campaign deals with the marketing activities of the Safety Line Association, and puts them into context of non-profit sector. It is focused mainly on year 2013. It analyses also its communication in general linguistic way. Safety Line, as a non-profit organization provides its services primarily by active fundraising, which covers approximately 70 % of the cost. Due to the nature of the services it provides, most of incomes are spent on operations. Against its donors Safety Line Association must defend the fact that unlike foundations and endowment funds with which it is often confused, does not contribute to a specific project, but consumes the money itself. Due to the strict observance of the principle of anonymity Safety Line also can not point to specific issues it deals with. The aim of the work is to analyze the activities in which the Safety Line Association handles with these problems.