Příběhy jako didaktický prostředek k osvojení elementárních dovedností hry na flétnu
Stories as the main device for learning elemental flute techniques
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62152Identifiers
Study Information System: 135103
Collections
- Kvalifikační práce [18636]
Author
Advisor
Referee
Kodejška, Miloš
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy - Social Sciences Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Rozvoj hudebnosti, asociační představivost, synkretické myšlení, didaktická metoda, sociální a personální kompetence, hra na flétnu, koncentrace dítěteKeywords (English)
Development of musical skills, associative imagination, syncretic thinking, didactic method, social and personal skills, playing the flute, child's concentrationBakalářská práce představuje na základě autorčina dosavadního multidisciplinárního studia i praktických zkušeností možnosti nového didaktického materiálu pro elementární výuku hry na zobcovou flétnu v předškolním věku v prostředí základní umělecké školy. Experimentální vyučování ověřuje realizovatelnost a vlivy série hudebních příběhů na rozvoj nejen hudebních schopností dítěte, ale i na očekávané sociální a personální kompetence na počátku senzitivního období.
Based on the author's multidisciplinary studies and practical experience, the bachelor thesis presents use of new didactic material for teaching elemental recorder skills to preschool aged children in elementary arts schools. Experimental teaching verifies possibilities and influences of musical stories on the development of children's musical skills as well as on their expected social and personal skills at the beginning of the sensitive period.