Vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji
Education of Librarians in the Central Bohemia Region
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61748Identifikátory
SIS: 123109
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slámová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
23. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Další profesní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, formy, témata, veřejné knihovny, knihovníci, Středočeský krajKlíčová slova (anglicky)
Continuing professional education, lifelong learning, forms, themes, public libraries, librarians, Central Bohemian Region(česky) Cílem bakalářské práce je představit systém dalšího profesního vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji. Po uvedení do problematiky následuje vymezení legislativního rámce, v práci je popsáno pojmosloví včetně jeho vývoje a závěr kapitoly patří výčtu možných způsobů financování. V další části práce je stručně popsána historie dalšího profesního vzdělávání knihovníků ve Středočeském kraji od 60. let 20. století do roku 2005. Hlavní analytická část podrobně seznamuje se současnými vzdělávacími akcemi, jejich metodami a formami v souvislosti s jednotlivými cílovými skupinami i konkrétními tématy. Zabývá se obdobím od roku 2006 do roku 2012. Následující část práce přináší nástin možného dalšího vývoje vzdělávání knihovníků. Zamýšlí se nad možnými zdroji zásadních a důležitých témat. Jako podklad pro stanovení možných budoucích forem vzdělávání byl zvolen průzkum mezi metodickými pracovníky. Závěrem jsou shrnuty možnosti, ale i limity dalšího profesního vzdělávání pracovníků knihoven Středočeského kraje.
(in English) The aim of this thesis is to introduce the system of further professional education of librarians in Central Bohemian Region. After an introduction to the topic, a definition of legislative framework follows. The thesis also describes terminology including its development, the end of the chapter presents a list of possible funding means. The next section briefly describes the history of further professional education of librarians in Central Bohemian Region from 1960s to 2005. The main analytical section acquaints the reader in detail with contemporary educating schemes, their methods and forms in context of individual target groups and with particular topics, as well. This section works with the period between 2006 and 2012. Following section brings an outline of possible further education of librarians. It contemplates possible sources of important and essential topics. A survey between methodical workers has been chosen as a basis for determining possible future forms of professional education. The end of the thesis summarizes options as well as limitations of further professional education of library workers in Central Bohemian Region.