Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Legal analysis of the process of adopting children under three years of pre-school education in nursary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61666Identifikátory
SIS: 148142
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Mateřská škola, ředitel školy, školský zákon,rejstřík škol a školských zařízení, kritéria pro přijetí, přijetí dítěteKlíčová slova (anglicky)
Nursery school, headmaster, educational law, register of schools and school facilities, kriterions of admitting, admission to schoolLegislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Legislative modification of admitting children under three years to pre - school education in nursery schools has been indefinite up to the present. If the norms of the law are carefully analysed, it is possible to come to the conclusion that under some circumstances the children under three years can be enroled in nursery school A lot of long - term researches have been done and legislatively treated but the motion has not been discussed because of the political situation ( Shortening of the session of the Chamber of Deputies of the Parlament). This work pays attention to the opinions of our ombudsman, to those that concern with criterious of the process of admitting children to pre - schoul education in nursery schools. The criterious help to determine an order of admission to nursery schools. Our contemporary state of admitting children under three years to pre- school education is very complicated in all respects, but solvable. It is necessary to know all obligatory regulations, observe them and apply them in practice. Legal analysis in this work was executed after thorough study of relevant regulations and ofter conultations contraversial quessions with lawyers working at education law. The accent is put on practical problems concerning admitting children under three years in nursery schools...