Show simple item record

Legal analysis of the process of adopting children under three years of pre-school education in nursary school
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorVávrová Čermáková, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-26T08:51:39Z
dc.date.available2017-05-26T08:51:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61666
dc.description.abstractLegislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...cs_CZ
dc.description.abstractLegislative modification of admitting children under three years to pre - school education in nursery schools has been indefinite up to the present. If the norms of the law are carefully analysed, it is possible to come to the conclusion that under some circumstances the children under three years can be enroled in nursery school A lot of long - term researches have been done and legislatively treated but the motion has not been discussed because of the political situation ( Shortening of the session of the Chamber of Deputies of the Parlament). This work pays attention to the opinions of our ombudsman, to those that concern with criterious of the process of admitting children to pre - schoul education in nursery schools. The criterious help to determine an order of admission to nursery schools. Our contemporary state of admitting children under three years to pre- school education is very complicated in all respects, but solvable. It is necessary to know all obligatory regulations, observe them and apply them in practice. Legal analysis in this work was executed after thorough study of relevant regulations and ofter conultations contraversial quessions with lawyers working at education law. The accent is put on practical problems concerning admitting children under three years in nursery schools...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMateřská školacs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectškolský zákon,rejstřík škol a školských zařízenícs_CZ
dc.subjectkritéria pro přijetícs_CZ
dc.subjectpřijetí dítětecs_CZ
dc.subjectNursery schoolen_US
dc.subjectheadmasteren_US
dc.subjecteducational lawen_US
dc.subjectregister of schools and school facilitiesen_US
dc.subjectkriterions of admittingen_US
dc.subjectadmission to schoolen_US
dc.titlePrávní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148142
dc.title.translatedLegal analysis of the process of adopting children under three years of pre-school education in nursary schoolen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Petr
dc.identifier.aleph001777335
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csLegislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...cs_CZ
uk.abstract.enLegislative modification of admitting children under three years to pre - school education in nursery schools has been indefinite up to the present. If the norms of the law are carefully analysed, it is possible to come to the conclusion that under some circumstances the children under three years can be enroled in nursery school A lot of long - term researches have been done and legislatively treated but the motion has not been discussed because of the political situation ( Shortening of the session of the Chamber of Deputies of the Parlament). This work pays attention to the opinions of our ombudsman, to those that concern with criterious of the process of admitting children to pre - schoul education in nursery schools. The criterious help to determine an order of admission to nursery schools. Our contemporary state of admitting children under three years to pre- school education is very complicated in all respects, but solvable. It is necessary to know all obligatory regulations, observe them and apply them in practice. Legal analysis in this work was executed after thorough study of relevant regulations and ofter conultations contraversial quessions with lawyers working at education law. The accent is put on practical problems concerning admitting children under three years in nursery schools...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV