Zobrazit minimální záznam

Supervision in the education of nurses?
dc.contributor.advisorHavrdová, Zuzana
dc.creatorVanclová, Markéta
dc.date.accessioned2020-08-17T11:11:12Z
dc.date.available2020-08-17T11:11:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61166
dc.description.abstractOšetřovatelská praxe, stejně tak jako celý systém poskytování zdravotní péče čelí v současné době mnoha dynamickým změnám. Sestry jsou denně konfrontovány se situacemi, které s sebou přináší významnou zátěž pro nositelky této profese. Tato zátěž souvisí nejen s profesí samou, ale též s jejím postavením ve společnosti, s celým kontextem socio-ekonomického vývoje a s aktuálně probíhajícími změnami v systémech financování zdravotnictví, vzdělávání zdravotnických pracovníků i v celoživotním vzdělávání. Metoda supervize by mohla v této nelehké situaci sestrám nabídnout prostor pro hluboké pochopení a pro poskytnutí podpory na jejich náročné cestě. Supervizní problematika není v zahraniční ošetřovatelské praxi zcela novým konceptem, avšak u nás si stále hledá své místo. Hlavním tématem předkládané práce je tedy nastínění a identifikování možností, jak by mohla být supervize integrována do vzdělávání sesterských profesí a do jaké formy vzdělávání v našich podmínkách. V teoretické části, která je členěna do několika kapitol, je vymezeno ošetřovatelství a je popsána současná podoba jeho vzdělávacího systému. Dále je charakterizován nástroj supervize a je nastíněna specifičnost této problematiky v oblasti ošetřovatelského kontextu. Výzkum je založen na kvalitativní analýze rozhovorů, které byly uskutečněny...cs_CZ
dc.description.abstractNursing practice, along with the whole healthcare system, is currently facing many dynamic changes. Nurses are confronted on a daily basis with situations that bring a significant burden for the bearers of this profession. This burden is not only connected with the profession itself, but also with nurses' position in society, including the whole context of socio-economic development and the current changes that are taking place in financing the healthcare system, the education of healthcare workers and also in lifetime education. In these difficult situations the method of supervision could offer nurses the room for deeper understanding and could provide support on their demanding journey. The issue of supervision is not a completely new concept in nursing practice abroad, however it is still searching for its place here in the Czech Republic. The main theme of this presented work is to outline and identify possibilities in how supervision could be integrated into the education of the nursing professions and in which forms, under domestic conditions, integration could take place. The theoretical section, which is divided into several chapters, defines nursing and describes the current form of its education system. Further on the tool of supervision is characterized and it's specificity is outlined...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleSupervize ve vzdělávání sester?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-02-12
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId103005
dc.title.translatedSupervision in the education of nurses?en_US
dc.contributor.refereeZvoníčková, Marie
dc.identifier.aleph001682542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csOšetřovatelská praxe, stejně tak jako celý systém poskytování zdravotní péče čelí v současné době mnoha dynamickým změnám. Sestry jsou denně konfrontovány se situacemi, které s sebou přináší významnou zátěž pro nositelky této profese. Tato zátěž souvisí nejen s profesí samou, ale též s jejím postavením ve společnosti, s celým kontextem socio-ekonomického vývoje a s aktuálně probíhajícími změnami v systémech financování zdravotnictví, vzdělávání zdravotnických pracovníků i v celoživotním vzdělávání. Metoda supervize by mohla v této nelehké situaci sestrám nabídnout prostor pro hluboké pochopení a pro poskytnutí podpory na jejich náročné cestě. Supervizní problematika není v zahraniční ošetřovatelské praxi zcela novým konceptem, avšak u nás si stále hledá své místo. Hlavním tématem předkládané práce je tedy nastínění a identifikování možností, jak by mohla být supervize integrována do vzdělávání sesterských profesí a do jaké formy vzdělávání v našich podmínkách. V teoretické části, která je členěna do několika kapitol, je vymezeno ošetřovatelství a je popsána současná podoba jeho vzdělávacího systému. Dále je charakterizován nástroj supervize a je nastíněna specifičnost této problematiky v oblasti ošetřovatelského kontextu. Výzkum je založen na kvalitativní analýze rozhovorů, které byly uskutečněny...cs_CZ
uk.abstract.enNursing practice, along with the whole healthcare system, is currently facing many dynamic changes. Nurses are confronted on a daily basis with situations that bring a significant burden for the bearers of this profession. This burden is not only connected with the profession itself, but also with nurses' position in society, including the whole context of socio-economic development and the current changes that are taking place in financing the healthcare system, the education of healthcare workers and also in lifetime education. In these difficult situations the method of supervision could offer nurses the room for deeper understanding and could provide support on their demanding journey. The issue of supervision is not a completely new concept in nursing practice abroad, however it is still searching for its place here in the Czech Republic. The main theme of this presented work is to outline and identify possibilities in how supervision could be integrated into the education of the nursing professions and in which forms, under domestic conditions, integration could take place. The theoretical section, which is divided into several chapters, defines nursing and describes the current form of its education system. Further on the tool of supervision is characterized and it's specificity is outlined...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016825420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV