Další vzdělávání gymnaziálních učitelů geografie v Karlovarském kraji
Further education of secondary-grammar-school geography teachers in Karlovy Vary region
rigorous thesis (RECOGNIZED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60888Identifiers
Study Information System: 133839
Collections
- Kvalifikační práce [20304]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Geography for Secondary Schools
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
28. 3. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Diplomová práce se věnuje dalšímu vzdělávání gymnaziálních učitelů geografie v Karlovarském kraji. Problematika byla podrobně studována prostřednictvím provedeného kvalitativního výzkumu formou mnohonásobné případové studie - kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů s osobami, které mají úzkou souvislost s dalším vzděláváním ve zkoumaném území. Realizovaný kvalitativní výzkum přináší širokou škálu dat týkajících se přístupu vedení škol a samotných gymnaziálních učitelů geografie k dalšímu vzdělávání, možností dalšího vzdělávání v Karlovarském kraji i následného transferu jeho výsledků do výuky geografie. Na základě dat získaných od dotčených osob byl vytvořen návrh na možné rozšíření nabídky dalšího vzdělávání gymnaziálních učitelů geografie v Karlovarském kraji, který představuje podnět pro zvýšení kvality výuky geografie na gymnáziích v kraji.
The master thesis focuses on further education of secondary-grammar-school geography teachers in the Karlovy Vary region. The topic has been studied in detail using a qualitative research in the form of multiple case studies of semi-structured interviews of persons relevant to further education in the studied region. The qualitative research conducted brings a wide range of data relevant to the approaches taken by management of different schools and geography teachers to further education, opportunities for further education in the Karlovy Vary region, and the subsequent transfer of its results to the geography curriculum. Based on the data collected from the persons asked, a proposal for a possible expansion of the further education of secondary-grammar-school geography teachers in the Karlovy Vary region was drafted. This proposal represents a motivation for improvement of the quality of the geography curriculum in the region.