Proměny postavení dítěte ve společnosti
Child's social status transformation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60509Identifikátory
SIS: 118969
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dítě,učitel, společnost, výchova, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
child, teacher, society, upbringing, educationLinda Bratková Proměny postavení dítěte ve společnosti NÁZEV: Proměny postavení dítěte ve společnosti AUTOR: Linda Bratková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Pavla Dobiášová ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o dítěti a jeho společenském postavení v proměnách času. Pojednává též o rodině, výchově, vzdělávání, škole, školských zákonech a osobnostech dějin pedagogiky. Práce mapuje proměny postavení dítěte ve společnosti od dob Prvobytně pospolné společnosti až do současnosti. Cílem práce je v maximální možné míře obsáhnout dosavadní poznání a hlavní milníky tohoto tématu, popsat jak si dítě v různých etapách času počínalo a odhalit historické příčiny chování dnešních dětí a výhody i rizika z jejich postavení vycházející. Autorka čerpá z práce autorů, kteří se dějinami pedagogiky zabývali. Práce dokládá sílící postavení dítěte ve společnosti a význam vzdělávání a školy, která se významně podílí na dalším vývoji naší budoucnosti. Empirická část se zabývá vývojem postavení dítěte ve společnosti od dob první republiky až po současnost. Snaží se formulovat teorii o postavení dítěte ve společnosti. Formou kvalitativního výzkumu a pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami shromažďuje, analyzuje a interpretuje data vztahující se ke školnímu prostředí. Odhaluje tendenci sílícího...
Linda Bratková Proměny postavení dítěte ve společnosti TITLE: Child's social status transformation AUTHOR: Linda Bratková DEPARTMENT: Primary Education Department SUPERVISOR: Mgr. Pavla Dobiášová ABSTRACT: The dissertation is addressing a child and it's social status in the course of time. It's also addressing the themes of family, upbringing, education, school, the educational laws and the big figures of pedagogy in history. The dissertation is mapping the transformation of child's social status since the communal society till the present day. The goal is to cover the existing cognition and its key milestones, to describe a child's behavior within the different time stages and also to discover the behavioral historical causes of children today and respective risks and advantages based on child's social status. The dissertation's author uses and benefits from the works of the other authors dealing with the history of pedagogy. The dissertation gives evidence of a child's social status growing stronger and the importance of the education and the school which significantly influences our future. The empirical section is dealing with the child's social status evolution since the first republic till the present day. It tries to phrase a theory of child's social status. The data related to the school environment...