Firemní mateřské školy (jako aktuální otázka vzdělávací politiky v České republice)
Company nursery (as a current issue of educational policy in the Czech Republic)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59566Identifikátory
SIS: 114496
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
13. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
firemní mateřská škola, předškolní vzdělávání, formy předškolní výchovy, mateřská škola, kvalita vzdělávání, řízení, založení, manažerské dovednosti, strategické řízeníKlíčová slova (anglicky)
company nursery, preschool education, forms of preschools, nursery, quality of education, management, establishment, managerial skills, strategic managementPředložená práce přibližuje v teoretické části současnou problematiku nedostatku kapacity veřejných mateřských škol a nastiňuje možnosti vzniku dalších předškolních zařízení v podobě firemních školek. Pokouší se shrnout základní faktory, které mohou vznik a další vývoj firemních školek ovlivnit. Důraz je také kladen na důležitost předškolního vzdělávání. V rámci empirické části jsou popisovány možnosti vzniku a fungování firemních školek, zjišťován jejich současný vývoj a identifikovány faktory ovlivňující procesy vzniku a fungování. Výzkumná část se rovněž zaměřuje na kvalitu vzdělávání v nově vznikajících "firemních školkách". K dosažení cílů výzkumu bylo využito kvalitativní výzkumné strategie, konkrétně metoda mnohonásobné případové studie.
This diploma thesis deals with current topic of lack of capacity of public nurseries and sketches possibilities of establishment of company nurseries as another way of preschools in the theoretical part. The diploma thesis makes an effort to summarize basic factors which can influence establishment and development of these company nurseries. Emphasis is put on importance of preschool education. The research part describes poossibilities of establishment and operation of company nurseries, finds out current development a identifies factors which influence their establlishment and operations. The research part is also focused on quality of education in these company nurseries. The qualitative research was used to achieve the research goal, the main method used to achieve the goal was multiple-case study.