Přechodné peklo děl Didiera-Georgese Gabilyho
The Temporary Inferno of Didier-Georges Gabily's Works
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59142Identifikátory
SIS: 111951
Katalog UK: 990015939320106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sarkissian, Alena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
4. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Gabily Didier-Georges, Dort Bernard, Claudel Paul, Eurípidés, dramatický text, herec, postava, téma, motiv, jazyk, forma, inscenaceKlíčová slova (anglicky)
Gabily Didier-Georges, Dort Bernard, Claudel Paul, Eurípidés, drama, actor, character, theme, language, form, productionObsahem práce je dílo francouzského autora (nejen) textů pro divadlo, režiséra a hereckého pedagoga Didiera-Georgese Gabilyho (1955 - 1966). První část je celkovou analýzou jeho dramatických textů (na základě vlastní četby a studia her, autorových poznámek k tvorbě a sekundárních dokumentů), s přihlédnutím k procesu vzniku textů. Druhá část se zaobírá Gabilyho inscenačními principy a práci s hercem, neboť obojí přímo souvisí se vznikem textů. Cílem práce je představit Gabilyho tvorbu v kontextu francouzského divadla, postihnout důležité aspekty jeho textů a následně nastínit, jakým způsobem vznikaly a jak vypadaly jejich inscenace.
The content of this thesis is the work of French writer of theatrical dramas, director and acting teacher Didier-Georges Gabily (1955-1966). The first part is overall analysis of his dramatic texts (based on my own reading and studying of plays, author's notes on his work, and secondary documents) taking into account the process of writing. The second part deals with Gabily's staging principles and his work with actors, since both are directly related to the text writing. The aim of the work is to introduce Gabily's writing in context of the French theater, capture the important aspects of his work and subsequently outline the way it was created and staged.
