dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Preslová, Natálie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T00:42:26Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T00:42:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59142 | |
dc.description.abstract | Obsahem práce je dílo francouzského autora (nejen) textů pro divadlo, režiséra a hereckého pedagoga Didiera-Georgese Gabilyho (1955 - 1966). První část je celkovou analýzou jeho dramatických textů (na základě vlastní četby a studia her, autorových poznámek k tvorbě a sekundárních dokumentů), s přihlédnutím k procesu vzniku textů. Druhá část se zaobírá Gabilyho inscenačními principy a práci s hercem, neboť obojí přímo souvisí se vznikem textů. Cílem práce je představit Gabilyho tvorbu v kontextu francouzského divadla, postihnout důležité aspekty jeho textů a následně nastínit, jakým způsobem vznikaly a jak vypadaly jejich inscenace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The content of this thesis is the work of French writer of theatrical dramas, director and acting teacher Didier-Georges Gabily (1955-1966). The first part is overall analysis of his dramatic texts (based on my own reading and studying of plays, author's notes on his work, and secondary documents) taking into account the process of writing. The second part deals with Gabily's staging principles and his work with actors, since both are directly related to the text writing. The aim of the work is to introduce Gabily's writing in context of the French theater, capture the important aspects of his work and subsequently outline the way it was created and staged. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Gabily Didier-Georges | cs_CZ |
dc.subject | Dort Bernard | cs_CZ |
dc.subject | Claudel Paul | cs_CZ |
dc.subject | Eurípidés | cs_CZ |
dc.subject | dramatický text | cs_CZ |
dc.subject | herec | cs_CZ |
dc.subject | postava | cs_CZ |
dc.subject | téma | cs_CZ |
dc.subject | motiv | cs_CZ |
dc.subject | jazyk | cs_CZ |
dc.subject | forma | cs_CZ |
dc.subject | inscenace | cs_CZ |
dc.subject | Gabily Didier-Georges | en_US |
dc.subject | Dort Bernard | en_US |
dc.subject | Claudel Paul | en_US |
dc.subject | Eurípidés | en_US |
dc.subject | drama | en_US |
dc.subject | actor | en_US |
dc.subject | character | en_US |
dc.subject | theme | en_US |
dc.subject | language | en_US |
dc.subject | form | en_US |
dc.subject | production | en_US |
dc.title | Přechodné peklo děl Didiera-Georgese Gabilyho | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-04 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 111951 | |
dc.title.translated | The Temporary Inferno of Didier-Georges Gabily's Works | en_US |
dc.contributor.referee | Sarkissian, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001593932 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Obsahem práce je dílo francouzského autora (nejen) textů pro divadlo, režiséra a hereckého pedagoga Didiera-Georgese Gabilyho (1955 - 1966). První část je celkovou analýzou jeho dramatických textů (na základě vlastní četby a studia her, autorových poznámek k tvorbě a sekundárních dokumentů), s přihlédnutím k procesu vzniku textů. Druhá část se zaobírá Gabilyho inscenačními principy a práci s hercem, neboť obojí přímo souvisí se vznikem textů. Cílem práce je představit Gabilyho tvorbu v kontextu francouzského divadla, postihnout důležité aspekty jeho textů a následně nastínit, jakým způsobem vznikaly a jak vypadaly jejich inscenace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The content of this thesis is the work of French writer of theatrical dramas, director and acting teacher Didier-Georges Gabily (1955-1966). The first part is overall analysis of his dramatic texts (based on my own reading and studying of plays, author's notes on his work, and secondary documents) taking into account the process of writing. The second part deals with Gabily's staging principles and his work with actors, since both are directly related to the text writing. The aim of the work is to introduce Gabily's writing in context of the French theater, capture the important aspects of his work and subsequently outline the way it was created and staged. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015939320106986 | |