Syndrom vyhoření u učitelské profese
Burnout Syndrome of Teachers
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59067Identifikátory
SIS: 123989
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
2. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stresKlíčová slova (anglicky)
burnout syndrome, teaching, teacher, helping professions, beginning teacherTato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelské profese. Definuje syndrom vyhoření, popisuje jeho příčiny a příznaky. Dále popisuje učitelství jako pomáhající profesi a věnuje se zátěžovým situacím ve škole. V poslední kapitole jsou popsány různé strategie předcházení syndromu vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres
The bachelor's thesis covers burnout syndrome of teachers. Defines burnout syndrome, describes its causes and symptoms. Describes teaching as helping profession and focousing on stressful situations at school. In the last chapter described different prevention strategies burnout syndrome. Key words: burnout syndrome, teaching, teacher, helping professions, beginning teacher, stress