Syndrom vyhoření u učitelské profese
Burnout Syndrome of Teachers
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59067Identifiers
Study Information System: 123989
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Krykorková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
2. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stresKeywords (English)
burnout syndrome, teaching, teacher, helping professions, beginning teacherTato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelské profese. Definuje syndrom vyhoření, popisuje jeho příčiny a příznaky. Dále popisuje učitelství jako pomáhající profesi a věnuje se zátěžovým situacím ve škole. V poslední kapitole jsou popsány různé strategie předcházení syndromu vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres
The bachelor's thesis covers burnout syndrome of teachers. Defines burnout syndrome, describes its causes and symptoms. Describes teaching as helping profession and focousing on stressful situations at school. In the last chapter described different prevention strategies burnout syndrome. Key words: burnout syndrome, teaching, teacher, helping professions, beginning teacher, stress