M - technologie ve výuce a v řízení školy
M - technology in teaching and school management
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58516Identifikátory
SIS: 133230
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kitzberger, Jindřich
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
15. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
mobilní technologie, e-learning, m-learning, operační systémy, příručkaKlíčová slova (anglicky)
mobile technology, e-learning, m-learning, operating systems, manualDiplomová práce se věnuje mobilním technologiím ve výuce a v řízení školy. V části teoretické se zaobírá definicí fenoménu m-technologie, upřesňuje jakými formami je determinovaná, jaké přináší důsledky při aplikaci ve školství. Výzkumná část realizovaná na základních školách prostřednictvím kvalitativního výzkumu zkoumá stav využívání m-technologií na základních školách, míru osobního zainteresování ředitelů škol a ICT specialistů (respondentů). Dokumentuje příklad dobré praxe používání m-technologií při výuce ve videostudii. Součástí diplomové práce je příručka využívání m-technologií na školách.
This Master thesis deals with mobile technologies used for teaching and for management of schools. The theoretical part attempts to define the phenomenon of m-technologies and specifies both its determinate forms and its effects when applied to education. The research portion carried out at primary schools by way of a qualitative survey examines the state of m-technologies used at elementary schools and the degree of engagement of the school headmasters and ICT specialists (respondents). It presents an example of a positive experience in the use of m-technologies at schools in the video study. The Master thesis includes a guide of the m-technologies used at schools.