Classroom Instructions in Teaching English
Pokyny ve vyučování angličtiny
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58508Identifiers
Study Information System: 115482
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Hofmannová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - History
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
instrukce ve vyučování, angličtina jako druhý jazyk, hodiny anglického jazyka, komunikace ve třídě, situace ve třídě, vyučovací metody, učebnice, jazykové dovednostiKeywords (English)
classroom instructions, English as a second language, English classes, classroom communication, classroom situation, teaching methods, textbooks, language skillsDiplomová práce Instrukce ve výuce anglického jazyka si klade za cíl představit zásady instruování v hodinách a jejich praktické použití. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje seznam učebnicových instrukcí a seznam instrukcí použitých v hodinách. Teoretická část popisuje důležitý vztah zadávání instrukcí a specifické situace ve třídě, jakožto i závislosti pokynů na reakcích studentů. Navazující část pojednává o užití výše zmíněných principů v praxi; sestává z instrukcí shromážděných z třetího vydání řady učebnic New Headway a z instrukcí zaznamenaných během náslechových hodin na různých typech škol se studenty ve věku od 7 do 18 let. Cílem praktické části je kromě ilustrace užití teoretických zásad v praxi srovnání instrukcí z učebnic a instrukcí z hodin. Seznam zaznamenaných instrukcí slouží také jako vzorek jazyka používaného v hodinách angličtiny na několika českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The diploma thesis Classroom Instructions in Teaching English aims at presenting basic principles of giving instructions during English lessons and their practical use. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The latter is further separated into a list of textbook instructions and a list of instructions used in classes. The theoretical part describes an important relation of instructions and the classroom situation as well as the dependence on the immediate response from the students. The ensuing part deals with applying the theoretical principles in practice. The author gathered instructions used in the third edition of New Headway series textbooks and instructions used by teachers in English lessons at various types of schools (the age of the observed students ranged from 7 to 18 years old) not only to illustrate usage of the theoretical principles in practice but also to show the differences between textbook and classroom instructions and to present a sample of instructions that are used at several schools in the Czech Republic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)