Dominantní postavení soutěžitele a jeho zneužití v českém a evropském právu
Competitor's Dominant Position and Its Abuse in the Czech and European Law
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58029Identifiers
Study Information System: 119182
Collections
- Kvalifikační práce [14012]
Author
Advisor
Referee
Eichlerová, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Department of Business Law
Date of defense
13. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Dominantní postavení, zneužití dominantního postavení, soutěžitel, podnik, relevantní trh, kolektivní dominance, nepřiměřeně nízké ceny, vylučovací jednání, významná tržní sílaKeywords (English)
Dominant position, abuse of dominant position, competitor, undertaking, relevant market, collective dominance, predatory prices, exclusionary abuse, significant market powerCílem této diplomové práce je vymezení a rozbor problematiky dominantního postavení na trhu a jeho zneužití jako jedné z nejdůležitějších oblastí soutěžního práva. Neopominutelnou součástí každého výkladu o zneužití dominantního postavení je i vymezení a posouzení relevantního trhu, kterému je v této práci věnován samostatný oddíl. Problematika zneužití dominantního postavení je analyzována za pomoci právní úpravy hospodářské soutěže a rozhodovací praxe příslušných orgánů, a to jak na komunitární, tak na národní úrovni. Úvodní kapitoly jsou koncipovány jako uvedení do problematiky dominantního postavení, které umožní čtenářům lepší orientaci v mnohdy nejednoznačném přístupu k právu hospodářské soutěže, jejímu omezování nebo narušování. Prostor je věnován i souvisejícím pojmům, jako je soutěžitel, podnik, a jejich vzájemné zastupitelnosti. Dalším stěžejním úsekem je představení a rozbor relevantního trhu, jehož správné vymezení je základem pro posouzení jakéhokoli soutěžního případu. Problematika relevantního trhu je demonstrována i na konkrétních příkladech, především na aktuálním případu Student Agency, kde způsob vymezení relevantního trhu rozhoduje i o konečném stanovisku ohledně zneužití dominantního postavení. Následuje rozbor zneužití dominantního postavení a forem jeho zneužívání. Z důvodu...
- Competitor's Dominant Position and Its Abuse in the Czech and European Law The aim of this thesis is to identify and analyze issues of market dominance and its abuse as one of the most important areas of the competition law. An indispensable part of every analysis of such abuse is also a definition and assessment of the relevant market which we will deal with in a separate section of this thesis. The issue of abuse of a dominant position is analyzed with the help of the competition rules and the judicial practice of the competent authorities, both at the community and national level. First chapters are designed as an introduction to the issue of dominance, offering readers a better understanding of often ambiguous approach to competition law, its restrictions and distortions. We will also be dealing with related terms such as the competitor, the company and their mutual interchangeability. Special attention will be paid to the introduction and further analysis of the relevant market, where the correct definition is the basis for the assessment of any competition case. The issue of relevant market is demonstrated on particular examples, especially on the current case of Student Agency, where the mode of defining the relevant market also decides the final outcome of the case with respect to the...