Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti
Comparison of target group members with selected components of their personality related to the evaluation of practical activities
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57845Identifiers
Study Information System: 122892
Collections
- Kvalifikační práce [19095]
Author
Advisor
Referee
Reitmayer, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
NÁZEV: Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti AUTOR: Eva Branichová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části jsem se snažila stručně shrnout, jak definujeme nadání, co je to tvořivost, funkční gramotnost a jemná motorika. V praktické části jsem informovala o výsledcích výzkumu pomocí testů funkční gramotnosti upravených pro děti, které ještě nejsou schopny samy číst, a Torranceho testů tvořivosti. Cílem výzkumu bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj vybraných schopností u vzorku nadaných žáků první třídy. Hypotézy, které jsem si v úvodu praktické části práce stanovila, se sice nepotvrdily všechny, ale u dětí byl zaznamenán viditelný posun ve všech sledovaných oblastech. KLÍČOVÁ SLOVA: nadané dítě, funkční gramotnost, jemná motorika, tvořivost, zájmové činnosti
TITLE: Comparison of target group members with selected components of their personality related to the evaluation of practical activities AUTHOR: Eva Branichová DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRACT: In the theoretical part of this thesis I have summarized definitions of talent, creativity, functional literacy and fine motor skills. In the practical part, I informed about the results of the research conducted using functional literacy tests (which I then modified so that they can be used by children who cannot read) and Torrance creativity tests. The aim was to identify and describe progress and development of selected skills in a sample of talented first graders. KLÍČOVÁ SLOVA: gifted child, functional literacy, fine motor skills, creativity, hobbies